Artyści awangardy, politycznie "neutralni" indywidualiści, artykułowali w swoich pracach wartości asymilowane, rekuperowane i wykorzystywane następnie przez polityków, z takim skutkiem, że bunt artystyczny zamieniał się w agresywną ideologię liberalizmu. Nowe malarstwo było wizerunkiem nowej Ameryki, potężnej i internacjonalistycznej, ale przerażonej komunistycznym zagrożeniem. W końcu 1948 roku ta nowa Ameryka mogła się już rozpoznawać w malarstwie awangardowym, skoro w sposób pośredni była odpowiedzialna za powstanie nowego st
Artyści awangardy, politycznie "neutralni" indywidualiści, artykułowali w swoich pracach wartości asymilowane, rekuperowane i wykorzystywane następnie przez polityków, z takim skutkiem, że bunt artystyczny zamieniał się w agresywną ideologię liberalizmu. Nowe malarstwo było wizerunkiem nowej Ameryki, potężnej i internacjonalistycznej, ale przerażonej komunistycznym zagrożeniem. W końcu 1948 roku ta nowa Ameryka mogła się już rozpoznawać w malarstwie awangardowym, skoro w sposób pośredni była odpowiedzialna za powstanie nowego st