Warto wierzyć
W publicznej bibliotece z zamiłowaniem do książek bibliotekarka jak zwykle uczynna i życzliwa dla wszystkich miłośników czytania pewnego dnia nie pojawiła się w pracy. Zaniepokojeni czytelnicy zmartwili się jej nagłą nie obecnością. W dniu w ,którym nie pojawiła się w pracy przypadała rocznica narodzin jej córeczki. Mając zaledwie roczek ona i jej tatuś giną potrąceni przez za szybko jadącą ciężarówkę. Lekarze pomimo natychmiastowej reanimacjii nie zdołali uratować poszkodowanych w tragicznym wypadku. Klara po stracie najbliższych długo nie mogła pogodzić się z ich odejściem. Żałoba, tak potrzebna stawała się coraz bardziej dłuższa i odbierała jej radość życia. Gdy w końcu doszła do siebie i znalazła pracę w bibliotece smutek i nie mająca końca tęsknota ustępowała miejsca radości, chęci do życia i spełnieniu marzeń. Klara zawsze marzyła o tym by wspólnie pojechać do wiecznego miasta Rzym. Zwiedzić Coloseum, przejść się słynnymi schodami, odwiedzić Watykan. Następnego dnia Klara zjawia się w pracy ku zadowoleniu czytelników. Po pracy kupuję z księgarni przewodnik, aby ziiścić marzenie. Na czas jej nie obecności zastąpi ją koleżanka ze studiów. Po podróży Klara wraca z nowymi siłami i ochotą do życia. Być może pozna kogoś i ułoży sobie je na nowo...