W tym miejscu chciałbym powołać się na najnowsze odkrycia badaczy mózgu dotyczące otoczenia najbardziej sprzyjającego nauce. Ustalili oni ponad wszelką wątpliwość, że zdolność przyswajania nowej wiedzy maleje, jeśli przekazywane informacje są połączone z krytyką. Dowiedziono, że to samo dotyczy także umiejętności społecznych. Krytyka jest więc zupełnie nieskuteczna, jeśli chodzi o przekazywanie dzieciom umiejętności intelektualnych i praktycznych - więcej, wywołuje skutek przeciwny do zamierzonego. Za alternatywę dla krytyki uważa
W tym miejscu chciałbym powołać się na najnowsze odkrycia badaczy mózgu dotyczące otoczenia najbardziej sprzyjającego nauce. Ustalili oni ponad wszelką wątpliwość, że zdolność przyswajania nowej wiedzy maleje, jeśli przekazywane informacje są połączone z krytyką. Dowiedziono, że to samo dotyczy także umiejętności społecznych. Krytyka jest więc zupełnie nieskuteczna, jeśli chodzi o przekazywanie dzieciom umiejętności intelektualnych i praktycznych - więcej, wywołuje skutek przeciwny do zamierzonego. Za alternatywę dla krytyki uważa