Czar wieczności czyli dlaczego człowiek powinien być śmiertelny.
Hej,
poniżej przedstawiam małą refleksję, która powstała na skutek moich ostatnich, życiowych wydarzeń.
Z cyklu: ziemskie pytania i nieziemskie rozważania.
Czar wieczności czyli dlaczego człowiek powinien być śmiertelny.
A bo po co miałby być nieśmiertelny, skoro podobno z natury jest leniwy? - Brzmi moja odpowiedź na to, niecodziennie sformułowane, pytanie.
Więc, gdyby życie było nieskończone, to jaką miałby ów człowiek motywację do działania tu i teraz? Gdyby przełożył coś "na jutro", nic by się nie stało, przecież i tak miałby czasu w bród.
Tylko, czy to naturalne przekładanie na magiczne jutro, byłoby dobre dla człowieka?
Zastanawiam się, bo słyszałem, że warto żyć i chwytać dzień z całych sił, bo wtedy dopiero życie ma smaczek.
A tak, w obliczu nieśmiertelności czy człowiekowi chciałoby się działać we wspomniany wyżej sposób? Czy może, prędzej czy później, popadł by w leniwy letarg i niczym zwierzę w okresie zimowym, spędzałby swój nieograniczony czas na sennej bierności?
Tego nie wiem, no bo skąd.
Ale wiem, że w śmiertelnym życiu jest mi ciężko się zmotywować, żeby wstać i aktywnie żyć.
Strach więc, pomyśleć co by było przy nieśmiertelności. W końcu, wtedy po co miałbym spiesznie wychodzić z łóżka, skoro czas by mnie nie gonił?
Dlatego nie jak ale czy wartio być nieśmiertelnym, częściej chodzi mi po głowie.
I myślę sobie, chyba cała w tym zabawa, że zegar tyka, a Ty masz z tyłu głowy myśl: czy zdążysz...
... czy może nie.
Ważne tylko, by ta myśl nie przerażała, paraliżując całą głowę, a pokrzepiała i zachęcała do działania.
A lenistwo, nic nie robienie i inne bąków zbijanie?
Jak to śpiewał kiedyś pewien ekscentryczny człowiek:
"Przyjdzie na to czas, przyjdzie czas, przyjdzie czas... "
... By spokojnie wyspać się - parafrazując wers piosenki.
Jednak, nie przeciągając i przynudzając, myślę sobie, że pod pewnym kątem dobrze jest być właśnie śmiertelnym, bo dzięki temu, człowiek nie ma możliwości, by rozbudzić swój naturalnie leniwy instynkt.
A może to i dobrze dla człowieka?
Podobno leniuchy nie są powszechnie lubiane.
"Więcej mamy lenistwa w umyśle niż w ciele."
Francois de La Rochefoucauld