(...) Klasyczni libera³owie nie uwa¿aj± samej biedy za "przyczynê" ubóstwa (jak chce tego teoria b³êdnego ko³a); nie zgadzaj± siê te¿ z innym, powtarzanym przez wielu socjalistów twierdzeniem, ¿e to istnienie bogactwa jest jego przyczyn±, czyli, innymi s³owy, ¿e nieudostêpnienie biednej osobie swoich dóbr i us³ug jest przyczyn± jej ubóstwa. Wrêcz przeciwnie, dobrowolnie uzyskane bogactwo jest przyczyn± bogacenia siê innych, nie ich biedy. Zgodnie z prawem Saya, "to produkcja tworzy popyt na produkty", a bogactwo poszczególnyc
(...) Klasyczni libera³owie nie uwa¿aj± samej biedy za "przyczynê" ubóstwa (jak chce tego teoria b³êdnego ko³a); nie zgadzaj± siê te¿ z innym, powtarzanym przez wielu socjalistów twierdzeniem, ¿e to istnienie bogactwa jest jego przyczyn±, czyli, innymi s³owy, ¿e nieudostêpnienie biednej osobie swoich dóbr i us³ug jest przyczyn± jej ubóstwa. Wrêcz przeciwnie, dobrowolnie uzyskane bogactwo jest przyczyn± bogacenia siê innych, nie ich biedy. Zgodnie z prawem Saya, "to produkcja tworzy popyt na produkty", a bogactwo poszczególnyc