Formalny wymiar działań szkoły i społeczny nurt jej życia - to obszary badawcze chętnie penetrowane przez kolejne generacje badaczy. Można jednak przypuszczać, że nie sposób w pełni zrozumieć rzeczywistości szkolnej nie tylko w oderwaniu od kultury ogólnej, której szkoła jest integralną częścią, ale także bez uprzytomnienia sobie faktu, że tworzy ona swoistą dla siebie kulturę. Szkoła jest organizacją i jako taka - zgodnie z interpretatywną czy etnograficzną perspektywą - powinna być postrzegana jako kultura, a przyjęcie tej
Formalny wymiar działań szkoły i społeczny nurt jej życia - to obszary badawcze chętnie penetrowane przez kolejne generacje badaczy. Można jednak przypuszczać, że nie sposób w pełni zrozumieć rzeczywistości szkolnej nie tylko w oderwaniu od kultury ogólnej, której szkoła jest integralną częścią, ale także bez uprzytomnienia sobie faktu, że tworzy ona swoistą dla siebie kulturę. Szkoła jest organizacją i jako taka - zgodnie z interpretatywną czy etnograficzną perspektywą - powinna być postrzegana jako kultura, a przyjęcie tej