Sugerując, iż "Czarny Kwadrat" zrodził się z projektu kurtyny, Malewicz bez wątpienia potwierdza jego antyprzedstawieniowy charakter. Obraz (tak, jak i kurtyna) stanowi "embrion nieskończonych możliwości". Jego siła leży w milczeniu, w zagadce, jaką sobą przedstawia. Okrywa przedstawienie, lecz sam w sobie jest już nieokreślonym odzwierciedleniem jego nieskończonych możliwości. Wiemy- gdyż powiedział nam to sam Malewicz- że w tej "strasznej sile" spoczywa suma wszystkich obrazów wszechświata, czekających na utworzenie. Zenit m
Sugerując, iż "Czarny Kwadrat" zrodził się z projektu kurtyny, Malewicz bez wątpienia potwierdza jego antyprzedstawieniowy charakter. Obraz (tak, jak i kurtyna) stanowi "embrion nieskończonych możliwości". Jego siła leży w milczeniu, w zagadce, jaką sobą przedstawia. Okrywa przedstawienie, lecz sam w sobie jest już nieokreślonym odzwierciedleniem jego nieskończonych możliwości. Wiemy- gdyż powiedział nam to sam Malewicz- że w tej "strasznej sile" spoczywa suma wszystkich obrazów wszechświata, czekających na utworzenie. Zenit m