Dlaczego warto?
REJESTRACJA
LOGOWANIE
KSIĄŻKI
Nowości
Wszystkie
Popularne
Rodzina Monet 4
Iron Flame. Żelazny płomień
Lost Friends 2
Krew w piach
Wielka Księga Zaklęć
Diuna
Problem trzech ciał
Biografie, wspomnienia
Dla dzieci
Dla młodzieży
Dydaktyka
Fantasy, science fiction
Historyczne
Horror
Komiksy
Kryminał, sensacja, thriller
Kuchnia
Literatura faktu, reportaż
Literatura piękna
Medycyna i zdrowie
Obyczajowe
Pedagogika
Podróżnicze
Poezja
Popularnonaukowe
Poradniki
Przygodowe
Psychologia
Romans
Sport
Wiedza ezoteryczna
Young Adult
Zarządzanie i marketing
Zapowiedzi
Wszystkie
Biografie, wspomnienia
Dla dzieci
Dla młodzieży
Fantasy, science fiction
Historyczne
Horror
Komiksy
Kryminał, sensacja, thriller
Kuchnia
Literatura faktu, reportaż
Literatura piękna
Medycyna i zdrowie
Obyczajowe
Pedagogika
Podróżnicze
Popularnonaukowe
Poradniki
Psychologia
Romans
Sport
Wiedza ezoteryczna
Young Adult
Patronujemy
Autorzy
Wszyscy
Popularni
Jane Austen
Justyna Bednarek
Harlan Coben
Katarzyna Dowbor
Magda Gessler
Grzegorz Kasjaniuk
Anna Klara Majewska
Anna Weronika Marczak
Adam Mickiewicz
Remigiusz Mróz
Anna H. Niemczynow
Jezus Chrystus
Olga Tokarczuk
Aleksandra Piotrowska
o. Józef Witko
Katarzyna Barlińska
Aleksandra Negrońska
Cykle
Wszystkie
Popularne
Wiktor Forst
Seweryn Zaorski
Rodzina Monet
Friends
Streszczenia
Wydawnictwa
FILMY
Nowości
Wszystkie
Akcja
Animacja
Biograficzne
Dla dzieci
Dla młodzieży
Dokumentalny
Dramat
Familijny
Fantastyka
Horror
Komedia
Komedia romantyczna
Komedia kryminalna
Kostiumowy
Kryminał
Melodramat
Musical
Obyczajowy
Przygodowy
Przyrodniczy
Romans
Science fiction
Sensacyjny
Szpiegowski
Thriller
Western
Wojenny
Zapowiedzi
SERIALE
Wszystkie
Popularne
Dziedzictwo
Pamiętniki z wakacji
Zakazany owoc
Akacjowa 38
Pierwsza miłość
Barwy szczęścia
Korona Królów. Jagiellonowie
Niewolnica Isaura
Matylda
Seriale obyczajowe
Seriale tureckie
Telenowele
Seriale komediowe
Seriale kryminalne
Reality show
Programy rozrywkowe
Akcja
Animacja
Anime
Biograficzny
Dla dzieci
Dla młodzieży
Dokumentalizowany
Dokumentalny
Dramat
Dramat historyczny
Dramat obyczajowy
Dramat społeczny
Familijny
Fantasyka
Historyczny
Horror
Kostiumowy
Musical
Muzyczny
Polityczny
Prawniczy
Przygodowy
Przyrodniczy
Psychologiczny
Romans
Satyra
Science-fiction
Sensacyjny
Sportowy
Thriller
Wojenny
NEWSY
Wszystkie
O tym się mówi
Filmy i seriale
Konkursy i nagrody literackie
Fragmenty książek
Promocje i wyprzedaże
Telewizja
Wydarzenia
RECENZJE
Wszystkie
Biografie, wspomnienia
Dla dzieci
Dla młodzieży
Dydaktyka
Fantasy, science fiction
Historyczne
Horror
Komiksy
Kryminał, sensacja, thriller
Kuchnia
Literatura faktu, reportaż
Literatura piękna
Medycyna i zdrowie
Obyczajowe
Pedagogika
Podróżnicze
Poezja
Popularnonaukowe
Poradniki
Przygodowe
Psychologia
Romans
Sport
Wiedza ezoteryczna
Young Adult
Zarządzanie i marketing
PUBLICYSTYKA
Wszystkie
Popularne
Witold Gombrowicz
Edward Stachura
Jan Brzechwa
Agnieszka Osiecka
Oscar Wilde
Robert Oppenheimer
Maria Curie-Skłodowska
Jak czytać książki Mroza
Jak napisać rozprawkę
W jakiej kolejności czytać Tolkiena
Wywiady
Recenzje filmów i seriali
Sylwetki twórców
Analiza
Esej
Felieton
Komentarz
Kurs pisania
Jak pisać wiersze?
Recenzje gier planszowych
Relacja
CYTATY
Wszystkie
życie
miłość
kobieta
zło
ludzie
wybór
czas
Czesław Miłosz
Antoni Regulski
Sun Tzu
Jacek Walkiewicz
ks. Jan Twardowski
Jezus Chrystus
Joseph Murphy
ks. Józef Tisshner
Fiodor Dostojewski
Agnieszka Osiecka
Paulo Coelho
Seneka Lucius Annaeus
Aleksander Fredro
Oscar Wilde
Zbigniew Herbert
William Faulkner
Milan Kundera
Eckhart Tolle
RANKING
SPOŁECZNOŚĆ
Wiersze
Opowiadania
Forum
Konkursy
Granice TV
Wymieniaj punkty na książki
Zdjęcia użytkowników
Wyzwania czytelnicze
Ranking użytkowników
BIBLIOTECZKA
KONKURSY
REJESTRACJA
granice.pl
Cytaty
Cytat autora Frederic Strauss
Cytat
- W jaki sposób wybiera pan te piosenki?
Autor:
Frederic Strauss
0
Więcej cytatów od tego autora
Jestem bardzo okrutny w stosunku do samego siebie i zawsze wsłuchuję się w to, czego wymaga ode mnie film, a nie jest to wcale tak bardzo ulotne, jak mogłoby się wydawać.
Autor:
Frederic Strauss
0
Trzeba opowiadać historie, które się lubi, w taki sposób, jaki nam pasuje najbardziej. Mówi się o końcu wieku i o towarzyszącym mu eklektyzmie, który skłania do dpojrzenia wstecz po to, aby wykorzystać rzeczy, które nam się podobały. Jeżeli pozostajemy autentyczni, można powrócić do przeszłości i będzie to siłą rzeczy osobisty styl. Nie trzeba przejmować się oryginalnością swojej pracy, ale być szczerym w estetyce i w wybranym przez siebie języku.
Autor:
Frederic Strauss
0
Działałem nie całkiem świadomie i dopiero po zakończeniu pracy nad tekstem zrozumiałem, że o to właśnie mi chodziło.
Autor:
Frederic Strauss
0
Kiedy realizuje się film, pisze książkę lub maluje obraz, można poprawić rzeczywistość, udoskonalić ją, ale w pewnym momencie domaga się ona swoich praw i siłą zajmuje miejsce w dziele.
Autor:
Frederic Strauss
0
Myślę, że istota ludzka zawiera w sobie wszystkie postaci, męskie i żeńskie, dobre i złe, męczenników i szaleńców. Dla aktora najbardziej interesujące jest zagranie postaci będącej w nim, ale od której jest oddalony.
Autor:
Frederic Strauss
0
Pierwsza linijka opowiadania, jakaś scena, podyktowana jest zawsze przez rzeczywistość, ale już druga i następne muszą być napisane w tym celu, aby rzeczywistość ta przeobraziła się w to, co pragnę widzieć i filmować. Na przykład w przypadku "Wysokich obcasów" jestem w barze i w telewizji widzę prezenterkę wieczornych wiadomości, która informuje o śmierci jakiegoś człowieka. Oto pierwsza linijka, należąca bezpośrednio do rzeczywistości. Ale drugą piszę ja sam: prezenterka mówi, że wie, dlaczego ten mężczyzna nie żyje, jak to s
Autor:
Frederic Strauss
0
Temat odkrywam, pisząc historię, prawie nigdy go nie znam przed rozpoczęciem scenariusza. Dlatego też proces pisania stanowi dla mnie niezwykłą przygodę. Wyobrażam sobie, że temat jest we mnie i należy pokonać kilka etapów pracy po to, aby go sobie uświadomić. Bardzo często motyw narracyjny, który skłania mnie do pisania, jest jedynie pretekstem i to, co wydawało mi się centralnym punktem historii, znika w trakcie pracy.
Autor:
Frederic Strauss
0
Każde ujęcie musi przede wszystkim posiadać swój wewnętrzny rytm, powinno dodawać nową informację do opowiadanej historii albo stawiać kolejne dotyczące jej pytanie. Tak więc każde ujęcie musi o czymś opowiadać, w tym jest klucz do rytmu filmu.
Autor:
Frederic Strauss
0
REKLAMA
+ Dodaj nowy cytat
Autor
Frederic Strauss
Wszystkie cytaty tego autora
Reklamy
- W jaki sposób wybiera pan te piosenki?