W ścisłym tego słowa znaczeniu nieomylny jest tylko Bóg: tylko On jest z założenia (a priori) w każdym szczególe, a nawet w każdym przypadku, wolny od błędu (immunis ab errore), jest zatem tym, który z założenia nie może ani zwodzić, ani dać się zwieść. Jednak złożony z ludzi Kościół, który Bogiem nie jest i nigdy nim nie będzie, może na wszystkich swych poziomach i we wszystkich dziedzinach raz po raz zwodzić siebie i innych (s. 175).
W ścisłym tego słowa znaczeniu nieomylny jest tylko Bóg: tylko On jest z założenia (a priori) w każdym szczególe, a nawet w każdym przypadku, wolny od błędu (immunis ab errore), jest zatem tym, który z założenia nie może ani zwodzić, ani dać się zwieść. Jednak złożony z ludzi Kościół, który Bogiem nie jest i nigdy nim nie będzie, może na wszystkich swych poziomach i we wszystkich dziedzinach raz po raz zwodzić siebie i innych (s. 175).