(...) uwagi krytyczne wygłaszane przez dorosłych, kiedy dziecku coś się nie uda. I w tym przypadku, podobnie jak w przypadku rozmów rodziców, dziecko słucha uważnie i jeśli uwagi te wskazują na przyczyny stałe i o zasięgu ogólnym -- na przykład: ,,Jesteś głupi(a)", ,,Jesteś do niczego" -- to na ich podstawie tworzy sobie obraz własnej osoby. Jeśli natomiast jako przyczyny niepowodzeń podaje się zjawiska krótkotrwałe i o ograniczonym zasięgu -- w rodzaju: ,,Nie bardzo się starałeś", ,,To są zagadki dla szóstoklasistów" -- to postrz
(...) uwagi krytyczne wygłaszane przez dorosłych, kiedy dziecku coś się nie uda. I w tym przypadku, podobnie jak w przypadku rozmów rodziców, dziecko słucha uważnie i jeśli uwagi te wskazują na przyczyny stałe i o zasięgu ogólnym -- na przykład: ,,Jesteś głupi(a)", ,,Jesteś do niczego" -- to na ich podstawie tworzy sobie obraz własnej osoby. Jeśli natomiast jako przyczyny niepowodzeń podaje się zjawiska krótkotrwałe i o ograniczonym zasięgu -- w rodzaju: ,,Nie bardzo się starałeś", ,,To są zagadki dla szóstoklasistów" -- to postrz