Recenzja książki: Miłość w promocji

Recenzuje: Patryk Obarski

Czy w XXI wieku jest jeszcze miejsce na prawdziwie romantyczną miłość? Na to pytanie odpowiedzi szuka Jacek Getner w literackiej komedii romantycznej Miłość w promocji.

W powieści Miłość w promocji poznajemy losy Anny, młodej nauczycielki języka polskiego, która prowadzi bardzo poukładane życie i jedyne, czego chce w przyszłości, to spokojne życie u boku mężczyzny. Dlatego też przyjmuje oświadczyny księgowego Bogdana i planuje z nim ślub.

Z nadchodzącego zamążpójścia Anny zadowolona nie jest jednak jej matka, która uważa, że córka zasługuje na coś innego niż małżeństwo z rozsądku. Kobieta jest pewna, że córka potrzebuje jakiegokolwiek romantycznego bodźca i dlatego zgłasza ją do loterii, w której do wygrania jest uroczy weekend u boku aktora znanego z komedii romantycznych. Kiedy okazuje się, że polonistka wygrywa w konkursie, w którym nie wzięła udziału, a aktor staje pod jej drzwiami z bukietem kwiatów, Anna chce jak najszybciej zakończyć tę farsę. Niebawem jednak zmienia zdanie…

Miłość w promocji to najnowsza książka Jacka Getnera, której tematyka zdecydowanie odbiega od dotychczasowych powieści autora. W najnowszej powieści autor Podejrzanego na wieki wieków porzuca bowiem kryminalne zagadki na rzecz miłosnych intryg. Jak jednak szybko można się przekonać, pomiędzy jednym a drugim nie ma zbyt wielu różnic!

W nowej powieści Jacek Getner pozornie wyśmiewa współczesne związki i wszystkie gesty, które odczytane mogą zostać za romantyczne. Autor za sprawą głównej bohaterki powieści wyśmiewa komercyjne wydanie miłości – to, którego obraz ukształtowany został przez popkulturę i kojarzy nam się z gestami rodem z filmów typu To właśnie miłość. Z drugiej strony Jacek Getner pokazuje, że w każdym z nas tkwi trochę tego kiczu i nawet najbardziej cyniczne osoby nie są w stanie uwolnić się całkowicie od „romantycznego piętna”.

Getner bawi się językiem – nie bez przyczyny bohaterka Miłości w promocji jest właśnie nauczycielką polskiego! Kobieta za wszelką cenę pragnie uciec od romantyzmu – współcześnie rozumianego, ale także i od romantyzmu jako literackiej epoki. Jacek Getner za sprawą doświadczeń bohaterki zastanawia się także nad tym, czy pozytywistyczne gesty to naprawdę to, czego powinniśmy szukać dziś w miłości.

Miłość w promocji nie jest typowym romansem, jednak jak mało która powieść o miłości pokazuje, że nierzadko prawdziwe uczucie przychodzi do nas samo i to nie my ją, ale to miłość wybiera nas. Historia Anny (i jej matki) pokazuje natomiast, że czasem trzeba pozwolić, by sprawy potoczyły się własnym torem, zamiast usilnie próbować zmieniać rzeczywistość.

Miłość w promocji Jacka Getnera to z jednej strony opowieść pełna humoru, a z drugiej – love story z prawdziwego zdarzenia, która udowadnia, że miłość nie może opierać się jedynie na zdrowym rozsądku. Czytelniczki i czytelnicy poszukujący właśnie takich opowieści będą zatem zadowoleni.

Tagi: obyczajowe

Kup książkę Miłość w promocji

Sprawdzam ceny dla ciebie ...

Zobacz także

Zobacz opinie o książce Miłość w promocji
Książka
Miłość w promocji
Jacek Getner
Inne książki autora
Pan Przypadek i Kobietony
Jacek Getner0
Okładka ksiązki - Pan Przypadek i Kobietony

"Pan Przypadek i kobietony" to szósty tom przygód rodzimego detektywa geniusza. Tytułowy bohater, Jacek Przypadek, trochę romantyk, bardziej...

Podejrzany bez dwóch zdań
Jacek Getner0
Okładka ksiązki - Podejrzany bez dwóch zdań

Basia Kotula wciąż wierzy, że ,,kryminał to taki romans, tyle że z trupem w tle". Dlatego gdy ktoś na szyi dyrektora działu personalnego zacisnął krawat...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Szepty jeziora
Grażyna Mączkowska
Szepty jeziora
Tropem miłości
Izabela M. Krasińska
Tropem miłości
Psy gończe
Joanna Ufnalska
Psy gończe
W jedną noc dookoła świata
Małgorzata Starosta
W jedną noc dookoła świata
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy