Publikacja w swojej treści obejmuje style liderów, ich wnioski na podstawie przeprowadzonych pięćdziesięciu wywiadów pogłębionych. Książka jest formą poradnika, z uwzględnieniem trzystu trzydziestu trzech pytań od lidera z podziałem na dziedziny życia na cały rok: rozpoczynając od kariery oraz pracy, przez rozwój osobisty i duchowy, finanse oraz inwestycje, związki oraz rodzinę, poglądy oraz politykę, religię oraz wyznanie, aż po aktywność społeczną oraz na zdrowiu i sporcie kończąc. Wszystko to na podstawie dostępnych wyników badań własnych przeprowadzonych w wybranych firmach międzynarodowych (badanie jakościowe). Dzięki tej książce każdy menedżer lub dyrektor firmy nauczy się, jak poprawnie kierować zespołem, czym jest zarządzanie oraz czym różni się od przewodzenia.
Książka jest skierowana do menedżerów oraz dyrektorów firm z polskich oraz międzynarodowych firm, którzy chcieliby poznać tajniki profesjonalnego przewodzenia i zarządzania korporacją. Poradnik pozwala na samodoskonalenie, nauczenie się cierpliwości, systematyczności oraz wytrwałości przez konkretnie sformułowane pytania z podziałem na sfery życia. Autorka starała się odpowiedzieć na pytania w poradniku, opierając się na przeprowadzonych, trwających trzy lata, własnych badaniach naukowych.
Angelica Pegani, doktorantka z Instytutu Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, przybliżyła sylwetkę lidera w pogłębionym wywiadzie indywidualnym z podziałem na branże (zarządzanie i ekonomia, informatyka oraz technologia, automatyka oraz robotyka, transport morski oraz logistyka, medycyna i kosmetologia, edukacja i szkolenia, sztuka oraz kultura, media oraz rozrywka, polityka, rachunkowość i finanse). Na tej podstawie wymieniono cechy charakterystyczne lidera, określono style liderów na wybranych przykładach, a także przytoczono wypowiedzi wybranych liderów z badań własnych. Wykorzystano przede wszystkim obszerną, dostępną literatura przedmiotu - w tym artykuły naukowe oraz wybrane filmy. Zanalizowano także wybrane dzieła literackie i filmowe, w których pojawia się postać lidera.
Wydawnictwo: PWN
Data wydania: 2017-03-03
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN:
Liczba stron: 326
Autorka jako cel pracy postawiła sobie odpowiedź na następujące pytania: Jak komunikują się liderzy o różnych narodowościach? Czym jest kultura oraz...
The book consists of an introduction, nine chapters and conclusion. The first part presents the base of the methodology adopted in this issue, the purpose...
Chcę przeczytać,