By człowiek mógł podejmować określone działania, potrzebna jest mu motywacja. W jaki sposób motywować siebie samego, dzieci, partnera, przyjaciół czy pracowników? Praktyczne rady zawarte w poradniku Payoff. Ukryta logika kształtująca naszą motywację wszystko wyjaśnią, nauczą, wesprą i pomogą.
Bogata treść niewielkiej książeczki z serii TED (małe książki o wielkich ideach) przedstawiona została w sposób przekonujący. Rozpoczynając od ściśle teoretycznych rozważań, Dan Ariely definiuje motywację, pokazuje jej złożoność oraz przygląda się jej roli i funkcjonowaniu. Poszukując źródeł, przytacza doświadczenia z własnego życia (na ich podstawie wyszczególnia punkty styczne z motywacją). W interesujący sposób analizuje proces demotywacji, wiąże z motywacją moc wysiłku, poczucie autorstwa i radość z osiągniętego celu. Przygląda się strategiom motywacyjnym oraz skuteczności motywatorów w świecie biznesu. Omawia zagadnienie długofalowych relacji, a także motywującej wartości dobrej woli. Obala błędne przekonania na temat ludzkiej pracy. Dan Ariely poświęca uwagę odczuwającym potrzebę symbolicznej nieśmiertelności ludziom władzy. Ułatwieniem w systematyzacji poznanych treści jest końcowe podsumowanie.
Bogactwo książeczki Payoff. Ukryta logika kształtująca naszą motywację tkwi w teorii popartej obszernymi doświadczeniami warsztatowymi, wynikami wieloletnich badań i procesów badawczych, spostrzeżeniami psychologów, filozofów, terapeutów. Są opisy doświadczeń laboratoryjnych, eksperymenty myślowe, dialogi, rady (na szarym tle), inspirujące cytaty, pytania, wypunktowania, ciekawie brzmiące śródtytuły, zabawne grafiki, a także wyjaśniające i bibliograficzne (pozycje tradycyjne oraz internetowe) przypisy końcowe.
Publikacja Wydawnictwa Relacja, choć niewielka (można ją przeczytać w krótkim czasie), zawiera treść przydatną każdemu bez wyjątku: wszyscy chcemy czuć się zmotywowani do codziennych działań.
Czy odkładanie na później przykrych obowiązków może przynieść korzyści? Co kieruje ludźmi, którzy szukają zemsty? Dlaczego często większy wpływ na nasze...
Dan Ariely, uznany przez magazyn "Fortune" za jednego z 10 światowych guru biznesu, obala w tej książce pogląd, że ludzie zwykle postępują racjonalnie...