Duch w maszynie. Telewizory i neutrino.
Duch w maszynie. Telewizory i neutrino.
Po mieście krążyły coraz bardziej śmierdzące plotki o zmutowanych cząstkach neutrino wywołujących przypadkowe zaburzenia w naszej rzeczywistości. Ekipy Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania Cząstkowego wsparte naukowymi dywagacjami telewizyjnych grup ekspertów złożonych z przedstawicieli świata nauki i polityki, sprawnie i fachowo przystąpiły do lokalizowania i usuwania wszelkich zaburzeń. Tradycyjnie poproszono o zachowanie jakże niezbędnego w takich chwilach świętego spokoju i nie regulowanie odbiorników. Ponadto apelowano, odwołując się do rozumu, zdrowego rozsądku i odwiecznych praw fizyki, o zgłaszanie wszystkich podejrzanych zdarzeń w systemie audiotele Miejskiemu Biuru Interwencji, telefon siedem-dziewięć-dziewięć-siedemmmm, całkowity koszt połączenia 9,66zł za minutę, z VAT, straconym czasem i nadwyrężonymi nerwami. Uczciwie podawano, że dla zgłaszających najpiękniejsze, największe zaburzenia przewidziano losowanie naprawdę cennych nagród na które jego eminencja Premier przeznaczył pokaźną sumę z rezerwy budżetowej. Kiedy z ekranu sączyła się jeszcze niezwykle obfita struga lepkiej dezinformacji, duża część telewizorów w depresyjnym akcie szalonej desperacji zaczęła wyrywać i wyrzucać z siebie moduły zbyt wysokiego napięcia. Najbardziej przerażające jednak w tym wszystkim było to, z jakim niepokojem patrzyły na to co się dzieje wyjątkowo wrażliwe na dotyk, poszarzałe z trwogi, niezwykle przecież delikatne zaawansowaniem technicznym piloty do telewizorów.