W nowej kampanii Instytutu Książki pojawia się „Wiedźmin”, ale też „Widnokrąg” Myśliwskiego

Data: 2021-12-21 11:00:28 | Ten artykuł przeczytasz w 4 min. Autor: Patryk Obarski
udostępnij Tweet

20 grudnia Instytut Książki zaprezentował tegoroczny spot w ramach akcji New Books from Poland, której celem jest promocja polskiej literatury poza granicami naszego kraju. W krótkich spotach reklamowych zaprezentowane zostały książki znanych polskich twórców.

Obrazek w treści W nowej kampanii Instytutu Książki pojawia się „Wiedźmin”, ale też „Widnokrąg” Myśliwskiego [jpg]
  • Nowości wydawnicze, ale też dobrze znana Polakom proza zaprezentowana została w najnowszej kampanii Instytutu Książki.
  • Twórcy kampanii szacują, że promocja polskiej literatury za granicą trafi do ok. 30 mln odbiorców.
  • Więcej informacji ze świata literatury przeczytasz na Granice.pl.

W grudniu Instytut Książki zaprezentował najnowsze materiały promocyjne związane z kampanią New Books from Poland, której celem jest promocja polskiej literatury na świecie. Bohaterem tegorocznego spotu reklamowego została m.in. książka Andrzeja Sapkowskiego.

New Books from Poland: Harda, Wiedźmin i Widnokrąg

W najnowszej edycji kampanii New Books from Poland zaprezentowano cztery książki, które w ostatnim czasie wydane zostały za granicą. Chodzi o wydane tego roku w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji i Izraelu przekłady powieści polskich twórców.

Książka Elżbiety Cherezińskiej Harda ukazała się w języku angielskim w USA, Rdza Jakuba Małeckiego trafiła do niemieckich księgarni. Widnokrąg – powieść jednego z najważniejszych polskich pisarzy po 1968 roku, Wiesława Myśliwskiego – ukazała się we Francji. Tymczasem w języku hebrajskim w Izraelu zadebiutowało Ostatnie życzenie, pierwsza powieść o Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego.

Może zainteresować cię także...

Każdej z książek poświęcono indywidualny spot reklamowy; każdy z filmików trwa pół minuty. Oprócz tego stworzono wspólny, minutowy spot reklamowy oraz krótką, trwająca piętnaście sekund wersję reklamy.

Spoty łączą „materię powieści” z wrażliwością reżysera

Jak wskazuje Instytut Książki w swoim komunikacie, za realizację klipów odpowiedzialna jest firma Fabryka Komunikacji Społecznej. Reklamy wideo nakręcił reżyser Filip Cichecki. Zdaniem Instytutu, filmowiec „w niezwykły sposób połączył materię powieści ze swoją wrażliwością i ogromną dbałością o szczegół”.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku reżyserią i scenariuszem klipów zajął się Grzegorz Jankowski. Do spotów przygotowanych dla Instytutu Książki krytycznie odniósł się wówczas autor Szczepan Twardoch, którego książka Pokora została zaprezentowana w materiale promocyjnym.

Przeczytaj również: Szczepan Twardoch krytykuje spot Books From Poland, Instytut Książki odpowiada na zarzuty

Instytut Książki zapewnia, że oprócz spotów internetowych, przygotowana zostanie także kampania banerowa. Łącznie informacje o polskich książkach trafić ma do ok. 30 milionów odbiorców.

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Książka
Widnokrąg
Wiesław Myśliwski5
Okładka książki - Widnokrąg

Nowe wydanie jednej z najważniejszych polskich powieści ostatnich lat, za którą autor został uhonorowany pierwszą Nagrodą Nike. Prowincjonalny świat oglądany...

dodaj do biblioteczki
Reklamy
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Rozbłyski ciemności
Andrzej Pupin ;
Rozbłyski ciemności
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje