20 grudnia Instytut Książki zaprezentował tegoroczny spot w ramach akcji New Books from Poland, której celem jest promocja polskiej literatury poza granicami naszego kraju. W krótkich spotach reklamowych zaprezentowane zostały książki znanych polskich twórców.
- Nowości wydawnicze, ale też dobrze znana Polakom proza zaprezentowana została w najnowszej kampanii Instytutu Książki.
- Twórcy kampanii szacują, że promocja polskiej literatury za granicą trafi do ok. 30 mln odbiorców.
- Więcej informacji ze świata literatury przeczytasz na Granice.pl.
W grudniu Instytut Książki zaprezentował najnowsze materiały promocyjne związane z kampanią New Books from Poland, której celem jest promocja polskiej literatury na świecie. Bohaterem tegorocznego spotu reklamowego została m.in. książka Andrzeja Sapkowskiego.
New Books from Poland: Harda, Wiedźmin i Widnokrąg
W najnowszej edycji kampanii New Books from Poland zaprezentowano cztery książki, które w ostatnim czasie wydane zostały za granicą. Chodzi o wydane tego roku w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji i Izraelu przekłady powieści polskich twórców.
Książka Elżbiety Cherezińskiej Harda ukazała się w języku angielskim w USA, Rdza Jakuba Małeckiego trafiła do niemieckich księgarni. Widnokrąg – powieść jednego z najważniejszych polskich pisarzy po 1968 roku, Wiesława Myśliwskiego – ukazała się we Francji. Tymczasem w języku hebrajskim w Izraelu zadebiutowało Ostatnie życzenie, pierwsza powieść o Wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego.
Może zainteresować cię także...
- Wiedźmin — sezon 2. Recenzja serialu
- Będzie ekranizacja powieści Święto ognia Jakuba Małeckiego
- Wyliczyli majątek Andrzeja Sapkowskiego. Ile zarabia twórca Wiedźmina?
Każdej z książek poświęcono indywidualny spot reklamowy; każdy z filmików trwa pół minuty. Oprócz tego stworzono wspólny, minutowy spot reklamowy oraz krótką, trwająca piętnaście sekund wersję reklamy.
Spoty łączą „materię powieści” z wrażliwością reżysera
Jak wskazuje Instytut Książki w swoim komunikacie, za realizację klipów odpowiedzialna jest firma Fabryka Komunikacji Społecznej. Reklamy wideo nakręcił reżyser Filip Cichecki. Zdaniem Instytutu, filmowiec „w niezwykły sposób połączył materię powieści ze swoją wrażliwością i ogromną dbałością o szczegół”.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku reżyserią i scenariuszem klipów zajął się Grzegorz Jankowski. Do spotów przygotowanych dla Instytutu Książki krytycznie odniósł się wówczas autor Szczepan Twardoch, którego książka Pokora została zaprezentowana w materiale promocyjnym.
Przeczytaj również: Szczepan Twardoch krytykuje spot Books From Poland, Instytut Książki odpowiada na zarzuty
Instytut Książki zapewnia, że oprócz spotów internetowych, przygotowana zostanie także kampania banerowa. Łącznie informacje o polskich książkach trafić ma do ok. 30 milionów odbiorców.