Fachowy poradnik dotyczący zarządzania m.in.centrami handlowymi. Znani praktycy zawarli w książce niezbędne informacje konieczne do efektywnego zarządzania obiektami handlowymi. Ponadto zwracają uwagę na współczesne trendy w zakresie tworzenia centrów handlowych, ich roli w przestrzeni miejskiej, a także kreowania nowych przestrzeni publicznych. Autorzy podają przykłady ze świata oraz dzielą się swoimi doświadczeniami zawodowymi zdobytymi w kraju i za granicą. Książka ma charakter praktyczny, a zarazem inspiruje i poszerza fachową wiedzę specjalistów zarządzających obiektami handlowymi. Istotną wartość książki stanowią wzory umów najmu i zarządzania obiektami handlowymi oraz przykłady dokumentów technicznych
Autorzy książki omawiają współczesne trendy w zakresie tworzenia centrów handlowych, akcentując konieczność wprowadzania w nich zmian - modernizacji i rewitalizacji - w celu dostosowania do otoczenia rynkowego, nowych funkcji oraz coraz bardziej wyrafinowanych potrzeb i oczekiwań klientów. W procesach tych ważną rolę pełnią zarządcy specjalizujący się w obsłudze nieruchomości handlowych.
Skuteczność zarządzania obiektem handlowym zależy od tego, jakie uprawnienia i możliwości daje zarządcy umowa najmu. Kształtuje ona relacje pomiędzy najemcami a wynajmującym, a równocześnie określa wartość nieruchomości. Autorzy zwracają szczególną uwagę na precyzyjne opracowanie zapisów umów w trakcie ich negocjacji. Omawiają także działania marketingowe, które wzmacniają pozycję rynkową nieruchomości handlowej, a tym samym podnoszą jej wartość.
Wiele uwagi poświęcono zagadnieniom związanym z zarządzaniem operacyjnym, takim jak: przychody i koszty, restrukturyzacja najemców oraz cedowanie na podmioty zewnętrzne różnorodnych ryzyk poprzez ubezpieczenia. Za równie ważne uznano zarządzanie techniczne nieruchomością handlową, które wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedzialności za bezpieczeństwo użytkowników i majątku.
Autorzy - wybitni specjaliści w dziedzinie zarządzania i gospodarowania nieruchomościami, marketingu, prawa, finansów, ubezpieczeń, Facility Management i zarządzania technicznego - korzystają ze swoich bogatych doświadczeń zawodowych, podają liczne przykłady z praktyki, a także wzory sprawdzonych umów i dokumentów wykorzystywanych w działalności zarządców.
W ostatnich latach nastąpiły zasadnicze zmiany organizacji i struktury obiektów handlowych w Polsce. Wprowadzane są nowoczesne technologie sprzedaży, nasila się konkurencja, integracja i koncentracja firm handlowych, które stosują w walce o klienta zaawansowane techniki i strategie marketingowe. Książka wprowadza Czytelnika w wyjątkowo złożoną problematykę zarządzania nieruchomościami handlowymi i rozbudza zainteresowanie specjalistycznymi problemami. Na tle kwestii ogólnych, takich jak stan rynku, globalizacja handlu, struktura, wartość, zużycie i rewitalizacja obiektów, przedstawia zagadnienia związane z bieżącym zarządzaniem - od umowy o zarządzanie, umowy najmu, ustalania czynszów, poprzez zarządzanie operacyjne aż po rozwiązywanie problemów technicznych. Tak szerokie ujęcie sprawia, że książka będzie pomocna w codziennej pracy zarządców nieruchomości handlowych.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Henryka Gawrona
W serii NIERUCHOMOŚCI są dostępne następujące publikacje:
Rynek nieruchomości. System i funkcjonowanie
Marek Bryx
Inwestowanie na rynku nieruchomości
pod red. Ewy Siemińskiej
Nieruchomości - kredyt - hipoteka
pod red. Gabriela Główki
Prawo nieruchomości
Jerzy Kopyra, Grzegorz Krawiec, Bartosz Bacia
Spółdzielnia czy Wspólnota. Zarządzanie zasobami mieszkaniowymi
Iwona Foryś, Maciej Nowak
Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi
pod red. Iwony Foryś
Rynek usług zarządzania nieruchomościami
Katarzyna Najbar
Plany zarządzania. Modele, metody, narzędzia
Andrzej Sobczak
Pośrednik na rynku nieruchomości
Z. Brzeziński, A. Foryś, I. Foryś, J. Lisiecki, A. Snarski
Obrót nieruchomościami
pod red. I. Foryś
Negocjacje na rynku nieruchomości
Cezary Szubielski
Psychologia sprzedaży nieruchomości
Grażyna Białopiotrowicz
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2014-02-21
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN:
Liczba stron: 344
Zbiór opowieści o przygodach bohaterów popularnego serialu dla dzieci. Odważne pieski Marshall, Rubble, Chase, Rocky, Zuma, Skye i Everest pod wodzą chłopca...
Katalog składa się z dwóch części. Pierwsza to zbiór esejów napisanych przez badaczy specjalizujących się w różnych dziedzinach humanistyki. Druga część...
Chcę przeczytać,