Czy sukces jest wyłącznie sprawą pieniędzy i talentu? A może istnieją inne powody, dla których jedni ludzie i organizacje zawsze spadają na cztery łapy, podczas gdy inni równie utalentowani wciąż się potykają?Istnieje fundamentalna zasada, którą należy stosować w działaniu - to żywotny choć wcześniej nie badany czynnik zwany wiarą w siebie, pozwalający zupełnie nieoczekiwanym ludziom sięgać na wysoki poziom osiągnięć przez systematyczne działania aktywujące talent. Wiara w siebie wyjaśnia: * Dlaczego kobieca drużyna koszykówki z Uniwersytetu Stanu Connecticut wciąż wygrywa pomimo iż w jej najnowszym składzie brak już takich talentów jak kiedyś * Dlaczego niektóre firmy są zawsze pozytywnie postrzegane przez pracowników, klientów, analityków giełdowych i media, podczas gdy nad innymi wciąż zbierają się ciemne chmury * W jaki sposób takie firmy jak Gillette czy takie drużyny jak Chicago Cubs kończą swoją złą passę i przełamują zaklęty krąg niepowodzeń * Jak postać polityka takiego, jak Nelson Mandela, który oparł się pokusie odwetu, po tym, jak został zwolniony z więzienia i doszedł do władzy, może być przykładem zarówno dla przywódców w dojrzałych demokracjach, jak i w niespokojnych miejscach, takich jak na przykład Bliski WschódOd najprostszych gier w piłkę do najbardziej skomplikowanych sytuacji gospodarczych i politycznych, wspólnym elementem zwyciężania jest podstawowa prawda o ludziach: Stają na wysokości zadania, gdy przywódcy pomagają im uwierzyć w siebie i w to, że mogą tego dokonać.Wiara w siebie to nowa teoria i praktyka sukcesu, wyjaśniająca dlaczego sukces i porażka nie są pojedynczymi epizodami, lecz samostabilizującymi się trajektoriami. Rosabeth Moss Kanter pokazuje dlaczego organizacje wszelkich typów mogą być przepełnione talentami, a mimo to nie wygrywać i oferuje ludziom zajmującym pozycje przywódcze praktyczny program zarówno podtrzymania dobrej passy, jak i odwrócenia spirali spadku.Wiara w siebie bazuje na wyjątkowych badaniach nad sukcesem i porażką w firmach takich jak Continental Airlines, Seagate czy Verizon i drużynach sportowych takich jak kobieca drużyna piłki nożnej z Uniwersytetu Północnej Karoliny, New England Patriots czy Philadelphia Engels, jak również w szkołach, placówkach medycznych i w polityce.Wypełniona błyskotliwymi, praktycznymi sformułowaniami, takimi jak "bezsilność deprawuje" czy "wstydliwa mierność", Wiara w siebie jest źródłem świeżych przemyśleń na temat podtrzymywania dobrej i kończenia złej passy we wszystkich aspektach życia - od czynników, które mogą umacniać lub pogrążać korporacje i rządy, aż po klucze do dobrych relacji w miejscu pracy i w domu.
Informacje dodatkowe o Wiara w siebie:
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: b.d
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN:
83-88970-76-3
Liczba stron: 416
Sprawdzam ceny dla ciebie ...