Książka zawiera najważniejsze informacje dotyczące radia publicznego w Europie, które pozwalają zarówno na opis, jak i analizę kondycji tego medium na naszym kontynencie. Użycie określenia ,,radio publiczne" od razu informuje o tym, że chodzi tu o demokratyczną część Europy, a nie cały kontynent, ponieważ w wielu krajach niedemokratycznych nadal działają media państwowe, co zupełnie inaczej sytuuje je w stosunku do władz.Ponadto użycie @ w tytule sugeruje, że nie da się dzisiaj omawiać i analizować jakiegokolwiek medium bez uwzględnienia roli, jaką odgrywa internet. Radio nie jest tu wyjątkiem.
Według Autora książka jest przeznaczona przede wszystkim dla ludzi radia, ludzi pracujących w tym medium, jak również dla osób, które to medium badają. Moim zdaniem ważnym adresatem tej książki są także studenci dziennikarstwa i dziedzin pokrewnych. Oceniając bardzo wysoko wartość książki, pisanej z perspektywy nadawcy i właściciela mediów, należałoby życzyć sobie wydania książki o podobnej objętości i rozmaitości podejmowanych zagadnień, która byłaby napisana z perspektywy odbiorcy. Myślę, że byłoby to bardzo dobre dopełnienie wiedzy na temat radia jako medium.
z recenzji prof. dra hab. Michała Gajlewicza, Społeczna Akademia Nauk
Dr hab. Stanisław Jędrzejewski, prof. ALK ukończył Instytut Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim i studia MBA w Międzynarodowym Centrum Zarządzania UW. Od 2008 r. wykłada w Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 1989-1990 był wiceprzewodniczącym Komisji ds. Reformy Polskiego Radia i Telewizji. Od 1990 do 1993 r. był dyrektorem programowym Polskiego Radia, a następnie w latach 1994-1998 członkiem zarządu Polskiego Radia S.A. W latach 2003-2005 był dyrektorem Programu I Polskiego Radia, a w 2005 r. - członkiem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W latach 2011-2014 pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej Polskiego Radia S.A. W latach 1995-2007 był wiceprzewodniczącym i członkiem Komisji Radiowej EBU (European Broadcasting Union) w Genewie. W latach 2009-2011 pracował w Communication and Society Research Centre University of Minho w Bradze, w Portugalii. W latach 2006-2012 był wiceprzewodniczącym Sekcji Badań nad Radiem ECREA (European Communication Research and Education Association). Członek rad redakcyjnych periodyków ,,Radio Journal. International Studies in Broadcast & Audio Media", ,,Central European Journal of Communication" oraz ,,Nowe Media".
Autor książek i artykułów z socjologii mediów, badań nad masowym komunikowaniem i zagadnień radia, m.in. Radio w komunikacji społecznej oraz Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej.
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2015-04-10
Kategoria: Ekonomia
ISBN:
Liczba stron: 260
Media posttelewizyjne są wynikiem ewolucji modeli dystrybucji treści - od tradycyjnych, scentralizowanych do bardziej zróżnicowanych. W nowym medialnym...
Chcę przeczytać,