Józef Penc jest profesorem nadzwyczajnym zatrudnionym w Katedrze Ekonomii i Marketingu Politechniki Łódzkiej. Doktoryzował się i habilitował na Uniwersytecie Łódzkim. Jego zainteresowania naukowe i badawcze są wielostronne. Obejmują takie dziedziny, jak ekonomia stosowana, polityka społeczna, ergonomia, ekologia, zarządzanie, marketing i innowatyka. Jest wieloletnim nauczycielem akademickim, wykładowcą na studiach menedżerskich i rozmaitych kursach doskonalenia kadry kierowniczej przemysłu i oświaty. Jego dorobek naukowo-badawczy obejmuje m.in. kilka książek oraz około dwustu osiemdziesięciu artykułów. Jest autorem znanej w środowiskach menedżerskich książki "Decyzje w zarządzaniu".
Autor - unikając zawiłości wszechstronnego i wyczerpującego opisu natury i procesu kształtowania motywacji - przedstawia najnowsze podejścia i rozwiązania w strefie motywowania oraz podejmuje próbę ustalenia typowych i charakterystycznych determinant zachowania wydaje się najbardziej przydatne, albowiem ich poznanie i zrozumienie jest kluczem do sukcesu w rozbudzaniu i utrwalaniu aktywnych, twórczych postaw pracowników.
Wielu menedżerów i przedsiębiorców uważa, że motywowanie jest sprawą, która nie nastręcza zbyt wiele trudności; wystarczy tylko dobrze płacić. Pogląd ten jest bardzo uproszczony i wynika z wąskiej wiedzy oraz braku doświadczenia. W rzeczywistości motywację można kształtować poprzez operowanie różnymi wartościami, jakie każdy pracownik chce osiągnąć w pracy oraz poprzez pracę i których osiągnięcie uważa za możliwe. Świat tych wartości jest bardzo bogaty i złożony, przeto i motywowanie jest procesem wieloaspektywnym i skomplikowanym. Wysiłek włożony w poznanie tego procesu jest jednak ze wszech miar opłacalny, ci bowiem, którzy potrafią opanować sztukę rozbudzania i utrwalania motywacji swoich pracowników, będą mogli korzystać z ogromnego źrdła produktywnej energii.
Informacje dodatkowe o Motywowanie w zarządzaniu:
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 1998 (data przybliżona)
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN:
83-85441-61-1
Liczba stron: 294
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,