To nie jest książka o tym, jak opowiedzieć historię swojej firmy. Na taką książkę szkoda czasu. Klientów ten temat zwykle nie ciekawi; mają do opowiedzenia własną historię.
Każdego dnia większość przedsiębiorców popełnia błąd, który kosztuje ich tysiące, o ile nie miliony złotych. Polega on na tym, że nie mówią jasno o tym, co mają do zaoferowania.
Klienci kupują, ponieważ zachęcają ich do tego właściwie dobrane słowa, a dzięki tej książce nauczysz się, jak opowiadać o swojej marce prosto i skutecznie, dzięki czemu potencjalni odbiorcy dostrzegą korzyści, jakie przyniesie im korzystanie z twoich produktów, pomysłów czy usług.
Czytając Model StoryBrand, poznasz:
o siedem uniwersalnych elementów opowieści, które działają na odbiorców,
o prawdziwe motywacje klientów,
o metody upraszczania przekazu, który stanie się dla klientów jasny i zachęci ich do działania,
o sposoby tworzenia skutecznych treści do zamieszczania na stronach internetowych, w folderach reklamowych i w mediach społecznościowych.
Co roku Donald Miller podpowiada ponad trzem tysiącom klientów, jak przestać marnować pieniądze na działania marketingowe i rozwijać biznes dzięki formułowaniu jasnego przekazu. Ten schemat przyda się także tobie. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem ogromnego przedsiębiorstwa, niewielkiej firmy, czy też politykiem ubiegającym się o głosy wyborców, książka Model StoryBrand - zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki już na zawsze odmieni to, jak mówisz o sobie, o swojej działalności, a także o wyjątkowej wartości, którą twoja marka wnosi w życie klientów.
***
To najważniejszy poradnik marketingowy roku. Wszystkie osoby profesjonalnie zajmujące się komunikacją znają znaczenie opowieści. Donald Miller opracował metody, które sprawią, że twój przekaz zdoła przebić się przez szum informacyjny i dotrze do najbardziej znużonego reklamą pokolenia odbiorców. Musisz przeczytać tę książkę!
Dave Ramsey, autor bestsellerów z listy ,,New York Timesa"
Donald Miller nauczy cię o wiele więcej, niż tylko jak sprzedawać; pokaże ci, jak zmieniać życie klientów. Musisz odegrać w ich życiu pewną rolę, a dzięki tej książce dowiesz się, jak to zrobić. Jeśli chcesz, aby twój biznes się rozwijał, przeczytaj ją.
John C. Maxwell, autor bestsellerów z listy ,,New York Timesa"
Jeśli lubisz zarabiać, przeczytaj tę książkę. Model StoryBrand w niej zawarty pomoże ci tworzyć hasła reklamowe, których odbiorcy słuchają i na które reagują. My z niego korzystamy i wszystko działa jak należy!
Ryan Deiss, założyciel i prezes firmy DigitalMarketer
Po zaangażowaniu Donalda Millera do współpracy i zapoznaniu się z jego modelem zmieniliśmy naszą stronę internetową, a efekty okazały się fantastyczne. Od razu zauważyliśmy różnicę. Model StoryBrand działa i wdrażamy go w całej organizacji. Przeczytaj tę książkę!
Ken Blanchard, główny mentor w The Ken Blanchard Companies oraz współautor książki Nowy jednominutowy menedżer
***
DONALD MILLER pomógł już tysiącom klientów sprecyzować przekaz marketingowy, dzięki czemu ich działalność nabrała rozpędu. Jest prezesem firmy StoryBrand, współprowadzącym podcast Building a StoryBrand, a także autorem kilku książek, w tym bestsellerów Blue Like Jazz oraz A Million Miles in a Thousand Years. Mieszka w Nashville, w stanie Tennessee wraz z żoną Betsy oraz psami Lucy i June Carter.
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2018-10-05
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 260
Tytuł oryginału: Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen
Przeczytane:2019-02-26, Ocena: 4, Przeczytałam, Mam, 52 książki 2019, Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu – edycja 2019,
Opis tej książki bardzo mnie zainteresował i z wielką chęcią zabrałam się za jej czytanie. Całość napisana jest niezwykle przystępnym słownictwem, a przekaz bije nad wyraz jasno. Nie miałam żadnych problemów, aby pojąć co dokładnie autor miał na myśli, niemniej jednak zrozumieć, a wprowadzić w życie, to już inna para kaloszy.
Autor obiecuje nam, że dzięki jego książce zrozumiemy, jakie błędy popełniamy jako przedsiębiorcy i co sprawia, że nasze działania marketingowe są jak grochem o ścianę. Naturalnie na tym nie koniec i w lwiej części mamy objaśnione zasady budowania skutecznego przekazu swojej marki. Dzięki wdrożeniu tej metody nasz biznes ma się rozwijać i nie będziemy trwonić pieniędzy na bezsensowne działania, zaczniemy spoglądać pod zupełnie innym kątem na świadczone przez nas usługi. Donald Miller zaręcza, iż Model Story Brand to skuteczna metoda, którą intuicyjnie stosowały takie marki jak Coca-cola oraz Apple – nad wyraz zachęcające.
Książka nie jest długa, zaledwie około 250 stron i trzy części, które czyta się zadziwiająco błyskawicznie. W pewnym momencie, jeśli naprawdę zależy nam, aby wcielić w życie proponowaną metodę SB7, będziemy zmuszeni trochę się zatrzymać i przemyśleć nasze działania. Z pomocą przychodzi tutaj darmowy plik ze scenariuszem do wypełnienia w aplikacji BrandScript. Plik znajduje się na podanej w książce stronie i ma za zadanie być naszym głównym narzędziem w opracowywaniu nowej metody dla nas samych. Zawiera proste wytyczne, te główne zasady podług których będziemy opisywać wszystko, co potrzebujemy: naszą działalność, produkty, usługi itd. Nie jest jednak wcale łatwo sformułować jasny, prosty przekaz. Wnioski mam dwa, albo coś ze mną nie tak, albo ludzie mają skłonności do zbytniego komplikowania wszystkiego niepotrzebnie, tak silnie zakorzenione, że z marszu się jednak wszystkiego nie zmieni.
Momentami czytało mi się zbyt prosto, czułam się trochę jak dziecko, którym ktoś chce odrobinę zmanipulować, mimo ogólnego pisania z sensem. Pierwsza część chwilami była przegadana, choć myślę, że dlatego tak ją odebrałam, ponieważ została dość jasno ujęta. Jednakże z drugiej strony męczące było ciągłe wałkowanie tej samej myśli na wielu przykładach, naprawdę zrozumiałe stało się to za pierwszym razem. Autor jednak zdaje się aż za bardzo lubić swoje opowieści i nad wyraz chętnie wplata co rusz kolejne odniesienia. Przez to w sumie część tekstu jak dla mnie jest zbędna, bo zyskuję za dużo ogólnych wniosków, a za mało konkretnych porad (w I części).
W drugiej części mamy szczegółowo rozpisaną całą metodę SB7 z wyraźnym poleceniem, aby po każdym rozdziale uzupełniać swój scenariusz. Jak już wspomniałam, nie jest to proste, aczkolwiek zdaje się, że warto dać szansę i spróbować. Na pewno nie raz poprawimy całość i o to też w sumie chodzi, by dojść do najlepszej formy przekazu.
Ostatnia część jest chyba najbardziej intrygująca, bo ukazuje nam, jak cały scenariusz wprowadzić w życie, począwszy od własnej strony internetowej, po różne działania marketingowe, które mają być już skuteczne i przyczynić się do naszego rozwoju.
Zaskakujące jest, jak szybko treści przepływają z tej książki, jej się w sumie nie czyta, tylko pruje z nurtem rwącej rzeki i, co mi nie umknęło, została ona napisana zgodnie z proponowaną metodą SB7. Poważnie, to jak na razie jestem przekonana co do słuszności przeczytanych zasad. Chętnie je wypróbuję w swoich działaniach i liczę, że pomogą mi we wszelkich zamierzeniach.