Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów

Ocena: 0 (0 głosów)
Książka poświęcona społecznym, kulturowym, technologicznym i ekonomicznym zmianom we współczesnych mediach. Publikacja została wydana w serii "Edukacja medialna". Henry Jenkins, profesor, medioznawca, twórca i dyrektor Programu Komparatystyki Mediów na Massachusetts Institute of Technology. Autor i redaktor wielu książek m.in. Textual Poachers: Television Fans and Participatory Culture (1992), The Children's Culture Reader (1998), From Barbie to Mortal Kombat: Gender and Computer Games (2000), Hop on Pop: The Politics and Pleasures of Popular Culture (2003). "Nie mówimy już o rewolucji cyfrowej, która przewidywała, że stare media zostaną zastąpione nowymi. Teraz mówimy o konwergencji mediów, gdzie stare i nowe media wchodzą w coraz bardziej skomplikowane interakcje, gdzie każda opowieść, marka, dźwięk znajdują odzwierciedlenie w maksymalnej liczbie kanałów i platform medialnych. Poprzez zabawę i kulturę popularną nabywamy dziś nowych umiejętności. Jako fani, gracze, twórcy blogów uczymy się nowych sposobów wykorzystywania mediów do własnych celów. To, czego uczymy się jako konsumenci możemy wykorzystać w celu zmiany naszego sposobu myślenia jako obywatele. Wraz ze wzrostem dostępności internetu, społeczeństwa stają przed kulturowymi, prawnymi, ekonomicznymi i edukacyjnymi wyzwaniami. Książka dostarcza ram pojęciowych dla zachodzących zmian i omawia przykłady ilustrujące te zmiany w praktyce". Henry Jenkins, ze wstępu do wydania polskiego "Tematem "Kultury konwergencji" jest łączenie się mediów na różnych poziomach. Jenkins koncentruje się na konwergencji w wymiarze kulturowym. Świat współczesnych mediów jawi się nam jako chaotyczny, bezustannie zmieniający się twór. Henry Jenkins ten chaos porządkuje. Znajduje sens tam gdzie zderzają się skrajności, tam gdzie stare zderza się z nowym, tradycja z nowoczesnością, a interesy wielkich korporacji wchodzą w kolizję z działalnością amatorów. Rzecz nie w tym byśmy po lekturze tej książki wszyscy pokochali telewizję, internet i gry komputerowe. Chodzi o to byśmy je lepiej zrozumieli. Książka ma wszelkie dane ku temu, by stać się podstawą publicznej debaty na temat mediów - debaty bardzo nam potrzebnej, jednak do jej prowadzenia brak nam języka". Mirosław Filiciak, z przedmowy

Informacje dodatkowe o Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów:

Wydawnictwo: WAiP
Data wydania: b.d
Kategoria: Popularnonaukowe
ISBN: 83-60501-70-X
Liczba stron: 284

więcej

POLECANA RECENZJA

Kup książkę Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Biedna Mała C.
Elżbieta Juszczak
Biedna Mała C.
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Jeszcze nie wszystko stracone
Paulina Wiśniewska ;
Jeszcze nie wszystko stracone
Zmiana klimatu
Karina Kozikowska-Ulmanen
Zmiana klimatu
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy