Koszmar Alicji w Krainie Czarów

Ocena: 5.5 (2 głosów)

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co by było, gdybyś to TY decydował o losach Alicji z Krainy Czarów?

Czy miałbyś na tyle odwagi, aby napisać własny scenariusz, pogrążając bohaterkę w koszmarze lub pomagając jej odnieść zwycięstwo? Czy napiłaby się eliksiru z tajemniczej butelki z etykietą ,,wypij mnie"? Zaufała Szalonemu Kapelusznikowi? Dołączyła do herbatki z Marcowym Zającem i Susłem?

Przyszedł właśnie czas na Twoją wersję tej znanej historii!

W Koszmarze Alicji w Krainie Czarów to TY decydujesz, jakimi ścieżkami podąży tytułowa bohaterka, jakim wyzwaniom stawi czoło i z którymi dziwnymi mieszkańcami Krainy Czarów stoczy walkę. Ale uważaj! - od Ciebie zależy, czy misja Alicji zakończy się sukcesem czy dziewczynka pogrąży się w koszmarze.

Jesteś gotów, by wskoczyć w głąb króliczej nory?

Informacje dodatkowe o Koszmar Alicji w Krainie Czarów:

Wydawnictwo: Muduko
Data wydania: 2021-10-01
Kategoria: Dla młodzieży
Kategoria wiekowa: 15-18 lat
ISBN: 9788396118820
Liczba stron: 341

Tagi: dla młodzieży gra paragrafowa

więcej

Kup książkę Koszmar Alicji w Krainie Czarów

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Koszmar Alicji w Krainie Czarów - opinie o książce

Avatar użytkownika - Sadu
Sadu
Przeczytane:2023-08-21, Ocena: 6, Przeczytałam, 26 książek 2023, POSIADAM,

Powieść dla dzieci Alicja w Krainie Czarów Lewisa Carrolla stała się źródłem inspiracji wielu filmów, gier i innych elementów kultury. Z uwagi na jej specyfikę pełną sennego absurdu natchnęła ona również twórców mroczniejszych klimatów.

„Koszmar Alicji w Krainie Czarów” to nie pierwsza mroczna Alicja, z którą się spotkałam. Czy zatem książka Jonathana Green ma w sobie coś oryginalnego?

Odpowiedź brzmi: tak! Zaczynając już od samej formy – jest to gra paragrafowa. Książka, w której czytelnik sam decyduje, jak potoczy się powieść. W każdym paragrafie dokonuje wyboru, którą drogą jego zdaniem powinna podążyć dana postać. Dzięki wyborom poznajemy inne elementy powieści, wpływamy także na jej zakończenie. „Koszmar Alicji w Krainie Czarów” poszedł krok dalej, prócz elementów gry paragrafowej mamy niemal książkowy role-play porównywalny z Dungeons & Dragons.

 

Będą nam potrzebne kości do gry lub bardziej klimatycznie talia kart, a także karta postaci i oczywiści ołówek z gumką. Kilka gotowych tabel i miejsce na notatki znajdziemy z tyłu w książce jeśli ktoś tak jak ja nie lubi po nich bazgrać, na stronie wydawnictwa znajdziemy pliki do wydruku.

Zaczynamy od stworzenia własnej Alicji. Od nas zależy czy będzie to osoba bardziej zręczna inteligentna, czy silna w walce. W czasie naszej przygody spotkamy różnych przeciwników, których będziemy musieli pokonać, nasze statystyki będą się zmieniały, będziemy mogli dodawać Alicji ekwipunek, który może się przydać na różnych ścieżkach.

 

To wszystko sprawie, że już nie mamy w ręku książki do czytania, ale prawdziwa ekscytującą grę, gdzie dużo zależy od nas, ale także od tego czy po prostu sprzyja nam szczęście. Po drodze natrafimy także na zagadki logiczne. Jeśli ktoś mimo starań nie poradzi sobie z nimi, z tyłu znajdziemy ściągawkę.

Gra nie jest łatwa. Jeśli odpowiednio nie zadbamy o nasza Alicję, przyjdzie nam zaczynać od początku. Alicja może zginąć przez utratę wytrzymałości, może wkroczyć na ścieżkę, z której nie będzie wyjścia albo jak przystało na Krainę Czarów nawet oszaleć.

Powiedzmy jednak sobie szczerze, nie każdy jest fanem gier, nie każdemu chce się bawić w rzuty kością i liczenie. Taka osoba również może przeżyć swoją przygodę z Alicją. Książkę można potraktować jak tradycyjną grę paragrafową i udając, że za każdym razem wygrywamy w potyczkach (ewentualnie nie jeśli chcemy prześledzić inne paragrafy – nie każda porażka oznacza koniec gry). Nie myślcie sobie jednak, że wtedy łatwo ją przejdziemy i w ten sposób możemy dość do zakończenia, które wcale nie będzie tym dobrym. Nie wspominając o tym, że można dosłownie zgubić się w labiryncie i utknąć w książce na długi godziny. Czasem warto robić drobne notatki.

Mechanika jest świetna, nie zauważyłam w niej błędów. Jak jednak wygląda fabuła?

Alicja nie pamięta swojej poprzedniej wizyty w Karinie Czarów. W końcu to był tylko sen. W jej wspomnieniach pozostały jedynie przebłyski, kiedy ponownie spotyka Białego Królika. Ten, choć nadal cierpi na manię pośpiechu, już nie wygląda tak uroczo.

 

Kraina Czarów jest w niebezpieczeństwie, dawni przyjaciele Alicji zostają przerabiani na żywe zegary, Królowa Kierów sieje spustoszeniem i to właśnie Alicja ma ją... zabić. Dlaczego ona? To oczywiste, w końcu to jej koszmar.

Pomysł na fabułę super. Uwielbiam Alicję a dodane do niej creepy postacie uświadczyły mnie w przekonaniu, że to będzie coś ekstra. Momentami jednak ta fabuła trochę przynudzała. Opisy nie były zbyt dokładne, styl autora chwilami zbyt sztywny niepozwalający wczuć się w klimat mimo dobrego pomysłu. Jednak tu przymykam na to oko właśnie dlatego, że jest to gra. Dokładniejsze opisy różnych walk i zdarzeń strasznie by ją wydłużyły i zabiłyby dynamikę a przejście całości samo w sobie i tak jest dość długie. Tak więc czasem mamy po prostu krótki opis tego co Alicja spotkała i tabelkę potrzebną do rozgrywki.

Za to jest parę smaczków, które świetnie ratują sytuacje. Trzeba jednak kilka razy zagrać, by znaleźć je wszystkie. Są różne zakończenia, są ciekawe nawiązania do oryginalnej powieści. Niektóre dialogi są naprawdę fajną kombinacją.

Muszę zatrzymać się jeszcze na stronie wizualnej książki. Bardzo podoba mi się okładka jednocześnie kolorowa i mroczna. Alicja z nożem budzi skojarzenia z grą Alice: Madness Returns, co może przyciągnąć jej fanów. Jeszcze bardziej urzekły mnie jednak ilustracje w środku. Można powiedzieć, że nadają klimat tam, gdzie zabrakło lepszych opisów.

Link do opinii

Czy zastanawiałaś/eś się kiedyś na tym, co by było, gdybyś to Ty mogła/mógł wpływać na losy postaci literackich? Gdybyś mogła/mógł decydować o ich losach? Pisać zakończenia historii, które wszyscy od wielu, wielu lat znamy?
Teraz będziesz miała/miał okazję.

Chyba każdy, kto czyta książki zna ,,Alicję w Krainie Czarów" Lewisa Carolla. Chociaż nawet nie trzeba czytać, bo ta powieść była ekranizowana kilka razy. Teraz w nasze ręce została oddana zupełnie inna wersja. Cieszę się, że jestem szczęśliwą posiadaczką i mogę w kilku słowach się z Wami podzielić (oczywiście nie zdradzając zbyt wiele) wrażeniami.
Nowa wersja to książka i nie książka jednocześnie - a może inaczej. Książka i gra książkowa w jednym. Brzmi fajnie? I możecie mi wierzyć, że tak zaiste jest.
A najlepsze dopiero czeka tych, którzy zaczną tę przygodę i w dodatku będzie im się wydawało, że co tam, przecież znają na wylot ,,Alicję w Krainie Czarów".
Ale uwaga!
Przed Wami ,,Koszmar Alicji w Krainie Czarów" paragrafowa gra książkowa Jonathana Greena. Nie będzie milutko i sympatycznie - będzie mrocznie...
Trzeba zachować czujność i uważność, żeby nie zginąć. A celem jest wyzwolenie Krainy Czarów i zabicie Królowej Kier.
Gratką dla każdego będzie fakt, że to my decydujemy jakie będzie zakończenie tej historii.
,,Sposób w jaki pokierujesz losami Alicji, zależy tylko od Ciebie!"
W książce liczącej ponad 350 stron znajdują się piękne ilustracje, których autorem jest Kev Crossley. Świetnie korespondują z tekstem, a ponieważ gra przeznaczona jest dla osób od czternastego roku życia, to także będą cieszyć oczy (chociaż dorosłego także).
Niewiele potrzeba - wspomniana książka oczywiście jest koniecznością, a oprócz niej: kartka, ołówek i dwie kości do gry (jest też wersja z kartami). Zapomniałabym, potrzeba jeszcze czegoś - dobrych chęci, sporo logiki, dużo wyobraźni i nie mniej szczęścia.
Chyba wypada wspomnieć, że jest to rewelacyjna fabularna gra jednoosobowa, podczas której czujemy się, jakbyśmy sami znaleźli się po tej drugiej stronie.
Gotowi na wskoczenie do króliczej nory?

Link do opinii
Inne książki autora
Gra książkowa. Dracula. Klątwa Wampira
Jonathan Green0
Okładka ksiązki - Gra książkowa. Dracula. Klątwa Wampira

W przepełnionej grozą Transylwanii czai się zło, któremu musisz stawić czoło... Wyrusz na niebezpieczną misję i wciel się w jednego z trojga Nieustraszonych...

Nibylandia. Tu żyją potwory!
Jonathan Green 0
Okładka ksiązki - Nibylandia. Tu żyją potwory!

Czy uda Ci się uciec z tajemniczej wyspy? 15 kwietnia 1912 roku RMS Titanic zatonął po zderzeniu z górą lodową. Wśród osób, które przeżyły, znajduje się...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Aldona z Podlasia
Aldona Anna Skirgiełło
Aldona z Podlasia
Kobiety naukowców
Aleksandra Glapa-Nowak
Kobiety naukowców
Szpital św. Judy
M.M. Perr
Szpital św. Judy
Kalendarz adwentowy
Marta Jednachowska; Jolanta Kosowska
 Kalendarz adwentowy
Krypta trzech mistrzów
Marcin Przewoźniak
Krypta trzech mistrzów
Grzechy Południa
Agata Suchocka ;
Grzechy Południa
Stasiek, jeszcze chwilkę
Małgorzata Zielaskiewicz
Stasiek, jeszcze chwilkę
Sues Dei
Jakub Ćwiek ;
Sues Dei
Rodzinne bezdroża
Monika Chodorowska
Rodzinne bezdroża
Zagubiony w mroku
Urszula Gajdowska ;
Zagubiony w mroku
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy