Intranet to współcześnie serce systemu komunikacji w organizacji. Intranety w ogromnym stopniu wpływają na sprawność działania firmy, a także na jej rozwój i kulturę organizacyjną. Stanowią niezbędne narzędzie pracy, ułatwiają dostęp do informacji, wspomagają pracę zespołową oraz pozwalają efektywnie zarządzać wiedzą i innowacjami. Autorzy książki opisują potencjał drzemiący we współczesnych systemach intranetowych, prezentują ich funkcjonalność oraz identyfikują najważniejsze etapy tworzenia i zarządzania platformami intranetowymi. Książka zawiera studia przypadków wdrożeń systemów intranetowych w polskich firmach, a ponadto prezentuje wyniki szeroko zakrojonych badań z udziałem menedżerów i specjalistów dotyczących korzystania z intranetów w rodzimym biznesie.
***
Urszula Kandefer - specjalista w zakresie wdrażania projektów internetowych i intranetowych, a także doradztwa w obszarze komunikacji wewnętrznej z wykorzystaniem nowych technologii. Od 2004 r. związana z firmą Ideo, gdzie prowadzi projekty informatyczne. Posiada wszechstronną wiedzę i doświadczenie w optymalizacji procesów komunikacyjnych i biznesowych. Nadzorowała projekty w zakresie tworzenia serwisów internetowych oraz portali intranetowych m.in. dla Santander Consumer Bank, TU Europa, Banku Polskiej Spółdzielczości, Uniwersytetu Medycznego w Lublinie oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.
Prof. ALK dr hab. Grzegorz Mazurek - pracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego w Katedrze Marketingu, lider studiów związanych z obszarem digital w ALK, dyrektor Centrum Badań Transformacji Cyfrowej CYBERMAN. Członek założyciel Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Niezależny konsultant i trener, praktyk marketingu internetowego, od 2000 r. związany z branżą internetową. W swoim portfolio ma wiele projektów e-marketingowych realizowanych dla takich marek jak: Mars, Nikon, Nokia, IKEA, Michelin, PZU Życie, Egmont, NBP, Kredyt Bank, Eden Springs, C.H. Beck, Aquanet, Majonez Kielecki, Polpharma, Unizeto Technologies. Zajmował się również PR-em oraz komunikacją marketingową firmy K2 Internet S.A. Był doradcą w zakresie komunikacji internetowej Kancelarii Senatu RP. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych oraz kilku książek. Członek Rady ds. Cyfryzacji przy Minister Cyfryzacji w latach 2017-2018.
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2018-11-16
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN:
Liczba stron: 192
Przeczytane:2019-08-19, Przeczytałam, Mam, Wyzwanie - wybrana przez siebie liczba książek w 2019 roku, 52 książki 2019, Przeczytaj tyle, ile masz wzrostu – edycja 2019,
"Znaczenie intranetu we współczesnym świecie rośnie i będzie rosło, tak długo, jak długo przewaga konkurencyjna opierać się będzie na wiedzy, informacji i szybkości podejmowania decyzji".
Dopóki nie wdrożono intranetu w firmie, w której pracowałam, nie zdawałam sobie sprawy, jak ważne jest to narzędzie w budowaniu skutecznej komunikacji wewnętrznej. Narzędzie, które na zawsze odmieniło jakość mojej pracy i całą kulturę organizacyjną firmy. Dlatego też z wielką ciekawością poczytałam o potencjale drzemiącym w sile intranetu, o którym opowiada najnowsza publikacja Wydawnictwa Poltext.
Urszula Kandefer to absolwentka Wydziału Zarządzania i Marketingu Politechniki Rzeszowskiej, specjalistka w zakresie wdrażania projektów internetowych i intranetowych, a także doradztwa dotyczącego komunikacji wewnętrznej z wykorzystaniem nowych technologii. Grzegorz Mazurek to doktor habilitowany, profesor Akademii Leona Koźmińskiego. Z branżą internetową związany od 2000 roku.
"Intranet. Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji" to publikacja podzielona na sześć głównych rozdziałów ukazujących istotę i znaczenie intranetu, jego funkcje i etapy projektowania, praktyczne korzystanie z portalu intranetowego, a także przykłady jego wdrożeń oraz wykorzystanie w polskich przedsiębiorstwach.
Ten swoisty przewodnik dla każdej firmy planującej wdrożenie intranetu napisany przez specjalistów w swojej dziedzinie to doskonałe kompendium wiedzy, które zapewni potencjalnemu odbiorcy dostateczną wiedzę w zakresie tworzenia i zarządzania platformami intranetowymi. Autorzy bowiem uporządkowali znaną im wiedzę dotyczącą intranetu, przemycając ją do poszczególnych, logicznie skomponowanych rozdziałów, czyli począwszy od poznania znaczenia intranetu w organizacji, a skończywszy na etapach jego projektowania i przykładach sprawnie działających platform. Urszula Kandefer i Grzegorz Mazurek przekazali swoją wiedzę przystępnym językiem, zrozumiałym dla przeciętnego czytelnika, co niewątpliwie świadczy o uniwersalnym charakterze tej publikacji.
Specjaliści od intranetu w swojej książce bardzo trafnie przedstawiają pewne tezy, a następnie popierają je konkretną wiedzą. W kontekście tym niezwykle interesującym jest ukazanie najczęstszych mitów na temat intranetów, które z pewnością w dużym stopniu wpływają na sceptyczne podejście wielu przedsiębiorców do idei wdrożenia takiej formy zarządzania firmą. To bardzo ważna część tej publikacji, podobnie jak podkreślenie tego, jak istotne w etapach projektowania i wdrożenia intranetu jest poznanie kluczowych potrzeb i oczekiwań związanych z tą platformą.
Niezwykle istotnym i niewątpliwie przemawiającym do wyobraźni jest Rozdział 5 tej publikacji ukazujący praktyczne przykłady wdrożeń systemów intranetowych. Nie od dzisiaj bowiem wiadomo, że takie unaocznienie najbardziej oddziałuje na wyobraźnię odbiorcy, budując pełen obraz poruszanego tematu. Autorzy analizują więc oszczędności, jakie na wdrożeniu intranetu wygenerowała firma Provident, czy też to, jak wygląda promocja wewnętrzna intranetu w Mostostal Warszawa SA. Z pewnością także dużą siłę zwrotną mają zaprezentowane przez autorów wyniki badań dotyczące wykorzystania intranetów w polskich przedsiębiorstwach z właściwymi danymi liczbowymi. To już bowiem konkret nad konkretami.
Nie da się ukryć, że znaczenie intranetu w polskich firmach cały czas rośnie. Jest to bowiem swoiste serce komunikacji, wpływające na każdy aspekt działania przedsiębiorstwa. Urszula Kandefer oraz Grzegorz Mazurek pokazując w swojej publikacji potencjał portalu intranetowego pod kątem jego różnych aspektów, stworzyli kompleksową bazę wiedzy dla przedsiębiorców myślących o wdrożeniu tego kanału komunikacji, a także dla tych, chcących tenże kanał rozwijać. Warto więc skorzystać z tej wiedzy, tym bardziej, że obecnie dostępna jest do pobrania skrócona i całkowicie darmowa wersja książki pod tym linkiem: https://intranet-pdf.ideo.pl/
https://www.subiektywnieoksiazkach.pl