Wspólnym motywem przewodnim tekstów zebranych w tym tomie jest transformacyjna rola coachingu. Łączy je różnorodna w swoich źródłach refleksja nad praktyką coachingu jako narzędziem zmiany osobistej. Zaprezentowane zostały tu różne paradygmaty i modele coachingu w działaniu oraz kilka studiów przypadków z własnej praktyki autorów. Wielość przedstawionych podejść koncepcyjnych, od psychologii zorientowanej na proces aż do grafologii, daje ciekawy obraz rozległości i transdyscyplinarnego charakteru dziedziny coachingu. Ta wielość ma też zaletę wynikającą z cybernetycznego prawa koniecznej różnorodności - poszerzając repertuar metod, metafor i ram dla coachingu, zwiększamy możliwości zmiany. Autorów i redaktora tomu interesuje różnorodność prowadząca do synergii, większej skuteczności i samoświadomości, również samoświadomości zawodowej coacha.
dr hab. Adam Skibiński, prof. US, kierownik Zakładu Psychologii Języka i Komunikowania sięInstytut Psychologii, Uniwersytet Szczeciński
Coaching transformacyjny to proces osobistej przemiany i dotyczy tego, kim klient jest, a nie tego, co robi. Nie jest to praca na płytszych poziomach neurologicznych piramidy Batesona-Diltsa, czyli praca nad zmianą zachowań, rozwojem wybranych kompetencji, ani też nad przepracowywaniem ograniczających przekonań klienta. Coaching transformacyjny dotyczy całej jego osoby, jego tożsamości oraz wizji i misji, dlatego też jest to szczególny rodzaj coachingu, w którym rola coacha polega na byciu świadkiem zachodzącego procesu, a nie aktywatorem zmiany. W tym znaczeniu transformacja wydarza się sama - kiedy klient jest na nią gotowy. Coach swoją obecnością tworzy przestrzeń, a jako towarzysz buduje coachingową relację opartą na zaufaniu, w którą poprzez pytania wnosi uważność i poszerza świadomość klienta. Poprzez odkrywanie prawdy o sobie następuje integracja na głębszym poziomie tego, co początkowo jawi się jako dysharmonia, a nawet sprzeczność. Niniejsza książka prezentuje szeroki wachlarz koncepcji teoretycznych oraz modeli i narzędzi wspierających transformacyjny wymiar pracy coachingowej, a także opisy przypadków transformacji ludzi i zespołów w praktyce.
dr Lidia D. Czarkowska, dyrektor Centrum Coachingu Akademii Leona Koźmińskiego
Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2014-03-21
Kategoria: Ekonomia
ISBN:
Liczba stron: 300
Album z fragmentami przemówień i homilii Jana Pawła II. Autorem fotografii zamieszczonych w publikacji jest Arturo Mari....
Ósme, zaktualizowane i poprawione wydanie mapy obejmującej jeden z najpopularniejszych górskich rejonów Polski. Na dwustronnej, cieniowanej mapie przedstawiono...
Chcę przeczytać,