W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji.
Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się:
- nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech;
- rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi;
- rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy;
- myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań;
5. - wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.
Wydawnictwo: Harmonia
Data wydania: 2020-12-17
Kategoria: Edukacyjne
ISBN:
Liczba stron: 120
Publikacja ta powstała, by pokazywać, że nasze relacje z innymi są ważne, potrzebne, czasami trudne, ale że warto o nie dbać, szanując przy tym siebie...
Czy dzieci potrzebują książek o emocjach? Przecież każdy okazuje je tak, jak potrafi. Nie trzeba nikogo uczyć śmiać się lub płakać. Nie ma dobrych i złych...
Chcę przeczytać,