Poprowadź Ekspedycje w niebezpieczne Góry Szaleństwa!
W grze paragrafowej Choose Cthulhu 2: W Górach Szaleństwa kierujesz losami bohatera, zmagającego się z wyzwaniami znanymi z opowiadania W Górach Szaleństwa H.P. Lovecrafta. Dzięki twoim wyborom historia może potoczyć się zupełnie inaczej!
List wysłany z prestiżowego Uniwersytetu Miskatonic zaprasza cię do poprowadzenia legendarnej ekspedycji w odległe i niebezpieczne rejony Antarktyki. To twoja szansa, aby zdobyć sławę i prestiż, ale coś złowrogiego nawiedza ekspedycje Padoble. Jakie przerażające sekrety są ukryte na odludnych, arktycznych rejonach świata? Co znaczą te przedziwne, skamieniałe odciski znalezione w lodzie? Czy będziesz w stanie odkryć straszliwą tajemnicę Obozu Lake'a?
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2021-08-31
Kategoria: Horror
ISBN:
Liczba stron: 136
Dziś zabieram Was w niebezpieczną, pełną plugastwa podróż w niezbadane rejony Antarktydy! Wraz z @blackmonkgames odkryjemy prawdę dotyczącą Gór Szaleństwa ??
??
Choose Cthulhu 2: W Górach Szaleństwa rozpoczyna się wraz z otrzymaniem tajemniczego listu, z którego wynika iż nasz bohater, profesor geologii, ma przewodzić ekspedycji na Antarktydę. To co przyjdzie mu tam odkryć, zmieni nie tylko jego, ale całą historię! Oczywiście tylko wtedy, gdy czytający podejmie właściwe decyzje. ??
?
Spostrzeżenia:?
1. Świetnie oddany klimat. Jest mroźno, tajemniczo i złowieszczo. Dziwne odciski w lodzie, góry wyłaniające się z mgły i coś złego, pradawnego ukrytego przed ludzkim wzrokiem. ?
2. Różne zakończenia oraz ścieżki jakimi możemy podążać sprawiają, że jedną historię jesteśmy w stanie przeżyć na różne sposoby i oczywiście poznać obszerniej wszystkie przygotowane smaczki ??
3. W Górach Szaleństwa jest dużo bardziej rozbudowana pod względem działań podejmowanych przez czytelnika. Przyda się tutaj kartka i długopis. Notowałam ścieżkę, którą się poruszałam, ale potem okazało się że trzeba także dokonywać wyborów w ekwipunku i przy dochodzeniu przeprowadzanym w obozie. Więc papier i coś do pisania bardzo się przydały! ?
4. Drugi tom także wydany został w twardej oprawie, a wewnątrz znajduje się masa klimatycznych szkiców, ilustracji. Prawdziwa uczta wizualna ??
5. Przyznam się, że grałam bez znajomości oryginalnego tytułowego opowiadania. I ani trochę mi to nie przeszkadzało! Teraz jednak to TAKIEJ historii, zwyczajnie muszę nadrobić zaległości. ??
6. W przedsprzedaży można kupić tę grę paragrafową za 25 zł na stronie wydawnictwa Black Monk Games.?
7. Mega mocno polecam! Bawiłam się wybornie ??
?
Opętała cię potrzeba wiedzy absolutnej. Wszechświat jest złożoną i straszliwą zagadką, którą nauka dopiero próbuje rozwikłać. Wiedziony pogłoskami o istnieniu...
Przeczytane:2021-08-21, Przeczytałam, Mam, 52 książki 2021, Wyzwanie - wybrana przez siebie liczba książek w 2021 roku,
Podczas grania w kolejną odsłonę serii "Choose Cthulhu", trzy razy zwariowałam lądując w psychiatryku, raz skończyłam w przerażającym mieście, dwa razy zostałam upolowana przez straszliwych Pigmejów, aż w końcu udało mi się przeżyć. Nie pytajcie jednak w jakim stanie... To było prawdziwe szaleństwo!
Jesteś profesorem geologii w średnim wieku. 11 stycznia 1930 r. otrzymujesz list wysłany z prestiżowego Uniwersytetu Miskatonic, zapraszający do udziału w legendarnej ekspedycji w niebezpieczne rejony Antarktydy. Wyprawa miałaby za zadanie pobrać próbki skał i gleby z dużej głębokości. Jak się okazuje, odludne rejony arktycznych ziem skrywają wiele tajemnic mrożących krew w żyłach. Twój los jest w twoich rękach.
Kolejna gra paragrafowa z serii "Choose Cthulhu" to wzorowana na znanym opowiadaniu H. P. Lovecrafta pt. "W Górach Szaleństwa", pełna wyzwań, wędrówka po mrocznym świecie, na której finał ma wpływ każdy z nas. Otóż przy wszystkich częściach fabularnych otrzymujemy kilka bądź jedną propozycję działań, swoistą ścieżkę, która prowadzi nas dalej. Warto przy tym zaznaczyć, że przy każdym wyborze podany jest numer strony, na którą musimy się przenieść, aby kontynuować tę niecodzienną zabawę.
Muszę przyznać, że przy pierwszych kilku podejściach do tej gry, nie udało mi się dobrnąć do zadowalającego zakończenia. Najczęściej bowiem czekał na mnie zakład psychiatryczny albo zamarzałam przy milczącym nadajniku gdzieś w lodowatych ziemiach Antarktydy. I trudno się temu dziwić, bo przecież w grze znajduje się sporo makabrycznych zakończeń, zgodnie z klimatem literackiego pierwowzoru. Dlatego też dalsze czytanie i podejmowanie kolejnych decyzji okazuje się tak zajmujące. Nie można się przecież poddać, bo na którejś stronie znajduje się KONIEC, w którym w miarę szczęśliwie przeżywamy przygodę z ekspedycją W Góry Szaleństwa.
Poszczególne części fabularne tej opowieści o kilku alternatywnych zakończeniach, w dużej większości są dość obszerne. To bowiem nie lapidarne opisy, ale starannie przygotowane sceny, często mrożące krew w żyłach, wzmagające niepokój i budujące odpowiednie napięcie. Tak jak twórczość H. P. Lovecrafta potrafi przestraszyć, tak świat tej gry potrafi wywołać w głowie przerażające obrazy Pigmejów kanibali czy też pingwinów gigantów. Wiele w tej opowieści istot nie z tego świata, które budują cały klimat grozy i swoistego niedopowiedzenia.
Niepowtarzalnego "uroku" całości dodają wplecione między poszczególne strony czarno-białe ilustracje, będące bardzo wymownymi grafikami pobudzającymi wyobraźnię. Warto także wspomnieć, że na końcu znajduje się Bestiariusz, przybliżający różnorakich bohaterów gry.
Ciekawym rozwiązaniem, jaki sama postanowiłam zastosować przy tej części jest czytanie i podejmowanie decyzji przez dwie osoby równocześnie. Można bowiem wówczas skonfrontować swoje decyzje i wybornie się przy tym bawić w towarzystwie szczypty grozy oraz pradawnych tajemnic. To świetna rozrywka, jaką gorąco polecam.
https://www.subiektywnieoksiazkach.pl/