Alfabet ludzkich uczuć. Czyli jak nazywać emocje

Ocena: 0 (0 głosów)

Nic nie budzi większych emocji niż one same! Wydaje nam się, że w dorosłym życiu doświadczyliśmy już wszystkich uczuć i poznaliśmy wszystkie emocje. Ale czy na pewno potrafimy je wszystkie nazwać?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak opisać to przyjemne uczucie, kiedy w mroźną zimową noc siedzisz w przytulnym miejscu, otoczony przyjaciółmi i dobrym jedzeniem? Holendrzy nazywają je gezzelig. Albo jak określić ten specyficzny stan ulgi połączonej z przygaszeniem po wyjściu gości? Jeden z ludów Papui-Nowej Gwinei nazywa go awumbuk. Albo jak w jednym słowie zamknąć to niewygodne skrępowanie i zakłopotanie ogarniające nas w towarzystwie ludzi o wyższym statusie? W Indonezji mówi się o nim malu.

Czytając ją, odkryjesz uczucia, o których istnieniu nie miałeś pojęcia (jak basoreksja, nagła potrzeba pocałowania kogoś), odkryjesz sekretne historie nudy i pewności siebie oraz uzyskasz nieoczekiwany wgląd w to, dlaczego czujemy się tak, a nie inaczej.

Tiffany Watt Smith sprawdziła, jak się nazywa i charakteryzuje emocje w różnych kulturach i językach. Czerpała wiedzę z historii, antropologii, nauk przyrodniczych, sztuki i kultury popularnej. W krótkich, lekkich i zabawnych tekstach opisuje ponad sto pięćdziesiąt różnych uczuć.
Sprawdź, ile z nich znasz!

Informacje dodatkowe o Alfabet ludzkich uczuć. Czyli jak nazywać emocje:

Wydawnictwo: W.A.B.
Data wydania: 2025-03-26
Kategoria: Literatura faktu, reportaż
ISBN: b.d
Liczba stron: 0

Tagi: Literatura faktu Emocje psychologia

więcej

Kup książkę Alfabet ludzkich uczuć. Czyli jak nazywać emocje

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Inne książki autora
Księga ludzkich uczuć
Tiffany Watt-Smith0
Okładka ksiązki - Księga ludzkich uczuć

Nic nie budzi większych emocji niż one same! Wydaje nam się, że w dorosłym życiu doświadczyliśmy już wszystkich uczuć i poznaliśmy wszystkie emocje. Ale...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Reklamy