Kto | Post |
---|---|
|
2015-10-22 15:47:40
Witam, wszystkim moje pytanie brzmi następująco, gdzie i jak reklamować swoje e-booki ? I czy przy wysyłce dobrym pomysłem są upominki dla klientów takie jak np https://spark-promotions.pl/upominki-reklamowe/ Proszę o jakieś rady, jestem świeży w tym temacie. |
|
2016-01-25 18:45:38
Wydaje mi się, że dla e-booków najlepsza jest e-rzeczywistość, czyli internet. Ja miałam to szczęście, że nawet przy wydaniu własnym nakładem wydawnictwo, z którym zawarłam umowę, rozpisani.pl, mega mi pomogli, również przy właśnie promowaniu i wspieraniu marketingowym. Jeżeli jeszcze nie wydałeś e-booka to radzę rozejrzeć się za opcjami, które pomogą Ci nie tylko wydać, ale i wspierać po wydaniu, np. tak jak dobre e-wydawnictwo. |
|
2016-11-18 21:15:01
Chyba zgadzam się z Jutyska. Przy tradycyjnych książkach polecałabym Ci tradycyjną reklamę typu: http://fabrykareklamy.pro/produkcja/druk-wielkoformatowy-lodz-wydruki-banerow-i-billboardow/ ale e-book to faktycznie coś skierowanego raczej do e-społeczności, chociaż sama nie wiem. W sumie każdy kiedyś wychodzi z czytnika i tego swojego wirtualnego świata, na zakupy, spacer czy do kina, a tam napotyka reklamę typu tradycyjnego. Więc może? Nie mam pojęcia szczerze "powiedziawszy". |
|
|
|
2017-05-09 13:58:31
E-book to tylko elektronicznie raczej. Możesz rozesłać e-maile do bazy swoich klientów z fragmentem tekstu za darmo i linkiem "Tu kupisz tę ksiażkę". |
|
2017-06-20 15:00:01
Najlepiej jak zostawisz to swojemu wydawnictwu. Na przykład wydając w rozpisani.pl to oni się zajmują promocją książki. Oczywiście możesz powrzucać info na różne grupy sprzedażowe oraz pocztą pantoflową znajomych poinformować. |
|
2018-01-02 13:50:05
czesc |
|
2018-06-22 22:17:53
Temat trochę starawy, ale myślę, że problem nadal bardzo aktualny dla wielu początkujących autorów. Jako czytelnik myślę, że najlepiej uderzać z dwóch stron, czyli reklamować się i w sieci i w realu. Wydawnictwa mają na to i budżet i profesjonalne sposoby, a autorowi reklamującemu się na własną rękę na pewno zależy na niskich kosztach. Dobrym sposobem na reklamę w sieci jest na przykład: - zaproponowanie współpracy recenzenckiej kilku popularnym blogerom (trzeba się jednak liczyć z tym, że poczytni blogerzy mogą nie zgodzić się na barter, ale coś za coś, a taka forma reklamy na pewno przyniesie dobry efekt; może więc lepiej rozważyć współpracę z większą liczbą mniejszych blogów?), - zorganizowanie konkursu na fb, w którym do wygrania będzie reklamowany e-book (najlepiej jednak, żeby konkurs wymuszał jakąś konkretną akcję ze strony uczestników, a nie tylko polubienie strony i udostępnienie informacji o konkursie- odzew będzie mniejszy, bo będzie wymagał zaangażowania, ale za to ci, którzy wezmą udział na pewno zapoznają się z Twoim e-bookiem, żeby sprawdzić czy warto brać udział w zabawie) - jeśli e-book jest poradnikiem, to warto zacząć działać już dużo wcześniej i zrobić to poprzez założenie bloga lub chociaż strony na fb, na której można publikować przydatne treści związane z tematyką poradnika i kiedy zbierze się grono odbiorców zacząć zapowiadać e-booka jako rozwinięcie treści bloga/profilu - udzielać się na forach, komentować wpisy na blogach nawiązując do własnego e-booka (np znaleźć dyskusje na temat podobnych dzieł i wspominać, że fanom na pewno przypadnie do gustu nowy e-book- i tu podajesz swoją książkę). Pomysłów na tanią reklamę w realu niestety nie mam. Odpowiadając na pytanie @Nautilusa o upominki- ja uwielbiam je dostawać kiedy coś kupuję, ale myślę, że to lepszy pomysł na promowanie wydawcy niż autora. Upominek wzbudza we mnie dobre skojarzenia i wyróżnia sprzedawcę na tle konkurencji, a więc kiedy następnym razem chcę kupić coś, co sprzedaje też ten dany sprzedawca, prawdopodobnie kupię od niego, bo wiem, że dostanę gratis (ale musi to być gratis użyteczny, a nie np. badziewny brelok czy inny totalnie niepotrzebny gadżet, zagracający szafę; bonus nie musi być "materialny"- to może być rozszerzone wydanie jeśli kupię daną książkę w przedsprzedaży, rabat na inną książkę autora albo w przypadku tradycyjnych wydań- autograf, ale musi mieć stanowić dla mnie wartość dodaną). W przypadku konkretnego autora czy książki, klient musi się najpierw dowiedzieć, że taki e-book istnieje i że dołączany jest do niego upominek- inaczej możesz dodawać nawet czytnik, a i tak nic nie sprzedasz. |