Forum

Wątek - Nowa szata graficzna serwisu - prosimy o Wasze opinie
← powrót

Kto Post
slk
Avatar użytkownika - slk
2017-07-19 11:30:33

W tym wątku prosimy o Wasze opinie dotyczące nowej szaty graficznej - czy się podoba, co jest najlepsze, a co uważacie za pomysł zupełnie nietrafiony. Będziemy wdzięczni za wszelkie komentarze - te pozytywne, i te (konstruktywnie) krytyczne! 

Flusz
Avatar użytkownika - Flusz
2017-07-19 11:52:09

Niestety jestem na nie. W dawnej szacie wszystko było bardzo intuicyjne i łatwo można było znaleźć każdy dział. Treaz i kolorystyka i ogólny układ przypomina okno do HTML...

Wiadomo - kwestia przyzwyczajenia, ale mimo wszystko powinniście wprowadzić opcję 'stara wersja strony' żeby można było poruszać się po obu wersjach i jakoś je sobie porównać, a nie 'rzucać tak na głęboką wodę'.

1) Przede wszystkim brakuje mi opcji gdzie po 'najechaniu' na np. przycisk 'społeczność' rozwijały się dostępne opcje, bez konieczności klikania. Bo teraz nie wiem co po kliknięciu mnie przeniesie na inną stronę, a co tylko rozwinie więcej opcji. 
2) Brakuje mi odznaczania na forum przeczytanych już wątków, a 'pogrubienia' tych nieprzeczytanych, gdzie doszła jakaś nowa odpowiedź.
3) Brakuje mi wyszukiwania książek we własnej biblioteczce przez najechanie na daną półkę - teraz wszystko się wymieszało, jest jakoś nie chronologicznie i nie mogę ustawić żeby pokazywało tylko książki na danej półce.


Nie jestem pewna co jeszcze będzie tu pozmieniane, ale "brak" tych 3 wymienionych przeze mnie punktów razi mnie najbardziej.

slk
Avatar użytkownika - slk
2017-07-19 12:18:13

Flusz - dziękujemy za Twoją opinię o nowym layoucie, generalnie dla nas priorytetem było to, by ze strony można było jak najszybciej bezproblemowo korzystać na urządzeniach mobilnych - tu ruch z miesiąca na miesiąc rósł, a w wakacje sięgnął szczytu (pewnie sporo osób korzystało z serwisu po prostu na wakacjach, gdzie nie brały komputera).  

Co do gwałtowności zmian, poprzednie zmiany layoutu dobitnie nam pokazały, że 95% użytkowników korzysta ze starego layoutu do ostatniego momentu, do chwili jego wyłączenia, a dzień później pojawiają się tysiące zgłoszeń o tym, co nie działa poprawnie i czego brakuje. Dlatego przesunięcie terminu wyłączenia starej szaty graficznej oznaczałoby przede wszystkim przesunięcie w czasie wprowadzenia niezbędnych poprawek, a to nie jest korzystne ani dla redakcji, ani dla użytkowników.

 Wszystkie Twoje uwagi są bardzo słuszne, wszystkie wpisaliśmy do harmonogramu poprawek na najbliższe dni. Dziękujemy! Tylko prosimy - następnym razem nie usuwaj postów, bo w wątku zostają potem odpowiedzi na pytania, które przestały już istnieć :)  

Flusz
Avatar użytkownika - Flusz
2017-07-19 12:59:05

Nic nie usuwałam, tylko zedytowałam pierwszą odpowiedź (bo w międzyczasie zdążyłam doczytać o tych punktach i sklepiku ;)) A jeszcze nie widziałam odpowiedzi, więc musieliśmy to zrobić w tym samym momencie.

No i wiadomo, prędzej czy później wszysycy się przyzwyczają do nowego wyglądu, a błędy czy braki będą wychodzić na bieżąco. Z mojej strony główną i najważniejszą tutaj funkcjonalnością jest możliwość płynnego poruszania się po swojej biblioteczce, gdzie mogę swobodnie przeskakiwać między danymi półkami, a na razie takiej opcji nie mam. Ale mam nadzieję, że za jakiś czas wszystko będzie już 'ładnie śmigać' :)

redaktor
Avatar użytkownika - redaktor
2017-07-19 17:17:19

Flusz

- najechanie na pozycje w menu działa

- przeczytane wątki na forum - pracujemy nad tym

- poruszanie się po biblioteczce - pracujemy nad tym w trybie priorytetowym :) 

ewaboruch
Avatar użytkownika - ewaboruch
2017-07-20 08:43:16

Faktycznie stara wersja była bardziej intuicyjna i przejrzysta. Mimo rzutu na głęboką wodę państwa zmian nowa szata graficznia ogólnie może być. Da się tą zmianę wytrzymać nawet dobrze. Wszystko jest wrzucone do panelu użytkownika, co kompletuje całość w jednym miejscu i do tego można się przyzwyczaić. Po dłuższych oględzinach zaczęłam się orientować, gdzie co jest, ale... najbardziej ucierpiała na tym biblioteczka. Co prawda z prawej strony jest spis półek. jednakże:
- nie ma układu chronologicznego dodanych książek
- nie ma ilości przeczytanych książek
- opcja: chcę przeczytać jest schowana, a wcześniej była na wierzchu przy półkach

Takie drobne niuanse wychodzą i osoby, które widzą ten uklad po raz pierwszy mogą być zszokowane. Tutaj zgadzam się z Fluszem sprawą dotycząca biblioteczki, bo z tego się najczęściej korzysta. Jednakże cieszy mnie fakt, że prace poprawkowe już w tym zakresie trwają. Trzymam kciuki, żeby się wszytsko udało :)

gendun
Avatar użytkownika - gendun
2017-07-20 11:30:37

A dla mnie moglby byc nieco ciemniejszy kolor czcionki.

slk
Avatar użytkownika - slk
2017-07-20 13:30:17

ewaboruch 

- dzięki za komentarze i uwagi, zgłoszone poprawki uwzględnimy, tylko w pierwszym etapie musimy wyeliminować błędy uniemożliwiające korzystanie z niektórych funkcji. 

pytanie do wszystkich:

zastanawiamy się nad sortowaniem książek wyświetlanych w biblioteczce / na półkach. chcemy zrobić następujące opcje: wg daty dodania do biblioteczki, wg daty przeczytania, alfabetycznie po tytule książki. Czy jakieś jeszcze opcje są potrzebne? 

ewaboruch
Avatar użytkownika - ewaboruch
2017-07-20 18:10:01

Oprócz tych trzech opcji wymienionych przez państwa prosiłabym jeszcze o wyszukiwanie alfabetyczne wg autora. Dla wybrednych (beze mnie) wg wydawnictwa. To już będzie zestaw vip-owski :)

magi18
Avatar użytkownika - magi18
2017-07-21 07:27:24

Brakuje mi: 

-  układu chronologicznego dodanych książek
-  podanej ilości przeczytanych książek

Wolałabym, aby "odpowiedź" na forum było też na dole. Dziwnie się czuje, gdy muszę wracać do góry i klikać "odpowiedź".  Cytowanie byłoby też pomocne. 

Wyszukiwanie książek wg opcji: daty dodania do biblioteczki,  daty przeczytania, alfabetycznie po tytule książki to dobry pomysł. Jeszcze dodałabym do tego według autora. I sortowanie, czyli na przykład by można było wybrać czy chcemy od najwcześniejszej daty dodania do bliblioteczki czy od najpóźniejszej.

lokesh
Avatar użytkownika - lokesh
2017-07-21 08:39:22

A dlaczego nie moze byc tez wedlug kategorii literackich? Przy dodawaniu ksiazek do bazy wymaga sie okreslenia ich gatunku,wiec jezeli daloby sie to uwzglednic,to bylby prawdziwy full serwis. :)

Postulat magi 18 odnosnie funkcji "odpowiedz" na dole-ma sens.

Noelka
Avatar użytkownika - Noelka
2017-07-24 23:43:59

Ogólnie nowa szata graficzna mi się podoba. Na przykład szybciej można dodać recenzję. Nie trzeba już dwa razy szukać danej książki (wszystko jest w jednym miejscu).

Ale mam dwie uwagi:

1. Jest namieszane w profilu:

Kolekcjoner książek Debiutant Debiutant Natchniony recenzent Stały bywalec
138 Logowań (zamiast 319 książek) 0 wierszy 0 książek (zamiast 0 opowiadań) 149 opowiadań (zamiast 149 lub 138 recenzji) 319 recenzji (zamiast 138 lub 149  logowań)

2. W biblioteczce (na swoim profilu) książki są wrzucone chaotycznie. Nawet jak się wybierze daną półkę (np. przeczytane w danym roku) to i tak nie są wyświetlane ani datami dodania półkę, ani datami przeczytnia, tylko nie wiadomo wg jakiego klucza. A najgorze, jak się nie wybierze nic, to wtedy jest największy chaos (różne lata, na chybił trafił). Przez co ciężko się szuka, co się ostatnio dodało. Dawniej można było też zobaczyć wszystkie swoje dodane recenzje w jednym miejscu.

Flusz
Avatar użytkownika - Flusz
2017-07-25 12:06:33

Fajnie, że na forum pojawił się edytor tekstu, który pozwoli na przejrzystą formę wypowiedzi, ale brakuje mi tego w opcji komentarzy i opinii o książce. Tam nie potrzeba aż tak rozbudowanego edytora, ale bardzo dobrze by było, gdyby dało się wypunktować coś, a nie dodawać opinię w formie ciągłego tekstu. Lubię rozdzielić swoje myśli wierszem przerwy, żeby całość była bardziej czytelna. Bo teraz moje opinie o książkach, czy komentarze, wyglądają na chaotyczny bełkot.

Uleczkaa38
Avatar użytkownika - Uleczkaa38
2017-07-31 20:07:44

Mam pytanie odnośnie dodawania recenzji. Do tej pory zawsze wklejałam gotowy tekst, lecz teraz nie mogę tego zrobić... Po prostu po kliknięciu prawym przyciskiem myszy nie pojawia się opcja "wklej"...

slk
Avatar użytkownika - slk
2017-08-01 13:16:21

ewaboruch, magi, andrzej 0791

- dzięki za propozycje, dopisujemy!

 

Noelka

- oba błędy powinny już być poprawione

 

Flusz

- wprowadziliśmy edytor tekstu, mamy nadzieję, że wszystko już działa.

 

Uleczkaa38

- możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy w edytorze i kliknąć „wklej” lub skorzystać ze skrótu klawiszowego ctrl + v.

ewaboruch
Avatar użytkownika - ewaboruch
2017-08-01 14:57:02

Nie liczyłam pkt za logowanie, ale mogę obserwować.
Zgłosiłabym jeszcze małą poprawkę dotyczącą logowania. Wpisując login oraz hasło i zatwierdzając enterem przerzuca mnie na logowanie facebooka'a. Z tego względu, że logowanie przez facebook'a otwiera i tak nowe konto, to czy klawisz Enter mógłby działać pod pierwszą opcją "zaloguj"? Może to niewiele, ale by pomogło.

Uleczkaa38
Avatar użytkownika - Uleczkaa38
2017-08-01 19:03:28

A czy nie byłoby możliwe dodanie w panelu opcji  "Dodaj recenzję", tak np obok funkcji "Dodaj książkę"...? Myślę, że znacznie urpściłobh by to proces dodawanie recenzji ksiażek:)

Uleczkaa38
Avatar użytkownika - Uleczkaa38
2017-08-01 19:35:49

I jeszcze jedna mała uwaga odnoście dodawania recenzji. Chodzi o bardzo małych roz miarów pole (rubrykę) w którą można wpisać lub wkleić tekst recenzji... Czy nie dałoby rady nieco powiększych to pole...? Ponaddto zauważyłam, iż po wyśrodkowaniu tekstu system bardzo brzydko rozrzuca tekst, pzoostawając duże przerwy pomiędzy wyrazami, czego w starym układzie strony nie było. Da się coś z tym zrobić może...:)?

slk
Avatar użytkownika - slk
2017-08-08 13:39:25

ewaboruch
- Wpisaliśmy ten problem na listę błędów do rozwiązania

Uleczkaa38
- Opcja „dodaj recenzję” powróci w to miejsce
- Pole do wpisania tekstu recenzji można powiększyć
- U nas justowanie działa poprawnie, możemy prosić o przesłanie zrzutu ekranu na skrempa@granice.pl?

Uleczkaa38
Avatar użytkownika - Uleczkaa38
2017-08-08 13:54:32

Właściwie to ma Pan rację - justowanie wygląda dobrze już po pojawieniu się recenzji na stronie, a jedynie w trakcie wklejania przy dodawaniu tekstu jakoś tak wyglądało nieciekawie... Poza tym teraz też już wiem, że trzeba zostawiać większe odstępy pomiędzy poszczególnymi członami tekstu, tak by potem na stronie nie był on zlany w jedna całość.  Wszystkoe kwestia wprawienia się, bo to jednak ciut inaczej niż na starym systemie wygląda:)

Odpowiedz