Historie, które przenoszą czytelnika w odległe zakątki wszechświata od lat zachwycają i rozbudzają wyobraźnię. Autorzy książek fantasy i science-fiction mogą puścić wodze fantazji i tworzyć opowieści niezwykłe. Tak jest też w kierowanej do młodszych czytelników serii Wieloświaty Małgorzaty Górnej, gdzie rzeczywistość miesza się z fantastyką, a czytelnik nie do końca wie, gdzie przebiega granica między tymi światami.
Adasia Malinowskiego – czy raczej należałoby rzec: Adasia Brugoła – czytelnicy mieli okazję poznać w pierwszym tomie Wieloświatów – Rodzinnych tajemnicach. Po przygodach, jakie przeżył chłopiec podczas pierwszych wypraw do nieznanej mu wcześniej planety Aimeiz, w tomie drugim, Grze o przyjaźń, również - i to całkiem szybko - czytelnik zawędruje wraz z Adasiem na ziemiopodobną planetę. Adaś spotka się tam ze swoimi „kosmicznymi” – chociaż oczywiście ludzkimi – przyjaciółmi, Martą i Kubą, pozna też nieznane mu wcześniej dzieci – Godwanę i Eurusa. Okaże się też, że przebiegły książę Amazing znowu szykuje przebiegłą intrygę…
Na kartach książki nie mogło zabraknąć prehistorycznych gadów, które towarzyszą czytelnikowi i małym bohaterom na każdym niemal kroku opowieści. Dinozaury fascynują małego Adasia, ale też wzbudzają w nim respekt i strach. Adaś podczas jednej z przygód musi zresztą stawić czoła jednemu z tych potężnych zwierząt. W Grze o przyjaźń kontynuowane są także wątki rozpoczęte w pierwszym tomie Wieloświatów. Przeprowadzona zostaje rozprawa sądowa, mająca na celu wydanie wyroku na profesorze Sudaku, który ratując swojego chorego brata, dopuścił się wielu uchybień.
Książka Gra o przyjaźń mocno związana jest z tomem pierwszym. Czytelnik, który nie sięgnął po Rodzinne tajemnice, może mieć kłopot ze zrozumieniem niektórych wydarzeń czy powiązań występujących w drugim tomie.
Ten zaś pełen jest opisów nadprzyrodzonych zjawisk i zaawansowanej technologii, która fascynować będzie zwłaszcza dorastających chłopców. Także główny bohater – Adaś – i przygody, które przeżywa, spodobają się jego rówieśnikom. Jak wiadomo z tomu pierwszego, Adaś Malinowski jeździ na wózku inwalidzkim. Nie potrafi chodzić ani biegać, w szkole inne dzieci bardzo mu dokuczają i nazywają Nieważnym. Tymczasem na planecie Aimeiz chłopiec potrafi biegać i jest w pełni sprawny. Kiedy po licznych kosmicznych przygodach wraca na Ziemię, zjednuje sobie kolegów, którzy najbardziej go w szkole krzywdzili. Czy jednak jest to szczera relacja?
Akcja w książce płynie bardzo szybko, liczne zwroty biegu zdarzeń nie pozwalają nawet na chwilę wytchnienia. Pewnym utrudnieniem podczas lektury mogą być wymyślone przez autorkę bardzo oryginalne słowa i nazwy planet, miejsc, zwierząt czy technologii. Na niektórych z nich można dosłownie połamać sobie język! Sprawia to jednak, że opowieść wydaje się czytelnikowi jeszcze bardziej „fantastyczna”, niemalże „nie z tej ziemi”.
Gra o przyjaźń to opowieść o kolejnych niesamowitych i niebezpiecznych przygodach Adasia i jego przyjaciół. To także zapowiedź zupełnie nowych wydarzeń, których szczegóły dopiero odkryje przed czytelnikami autorka. Wszak trudno nie odwiedzać zakamarków kosmosu, gdy są one na wyciągnięcie ręki!
Jacek już nie może się doczekać pierwszego dnia w przedszkolu. To zupełnie nowe miejsce, pełne uśmiechniętych dzieciaków, w którym panują...
Jedna książka, dwie opowieści i cała rodzina w komplecie!Z pandemii nikt się nie ucieszył i nikt jej do nas nie zapraszał - wszyscy po prostu musieliśmy...