W czasach postępującego kryzysu tradycyjnych mediów spora część budżetów reklamowych przenosi się do sieci. Jednym zaś z najbardziej popularnych, a zarazem z najmocniej nienawidzonych przez klientów narzędzi jest wciąż e-mail marketing. Czy niechęć, jaką klienci darzą tę formę reklamy, rzeczywiście jest jej nieodzowną cechą? Czy e-mail marketing rzeczywiście ma już za sobą lata świetności? Autorzy książki E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci" - Maciej Ossowski i Piotr Krupa z firmy GetResponse na powyższe pytania odpowiadają krótko: nie. Po czym w kolejnych krokach pokazują czytelnikom, jak sprawić, by mailing wysyłany przez ich firmę był bardziej skuteczny.
Obaj autorzy pracują w firmie, która dostarcza jedno z lepszych narzędzi do tworzenia i analityki skuteczności mailingu - wydawałoby się więc, że w swojej publikacji będą starali się "przemycić" jego reklamę czy kryptoreklamę. Na szczęście nic z tych rzeczy. Krupa i Ossowski postanowili za to pokazać kompetencje, które sprawiły, że ich narzędzie jest dopracowane. Dzielą się swą wiedzą z czytelnikami i choć momentami ich porady wydają się oczywiste, wystarczy spojrzeć na wiadomości, jakie często zalewają nasze skrzynki mailowe, by odkryć, jak wielu marketerów zapomina o sprawach najzupełniej podstawowych.
Układ książki jest prosty. Wstęp i dziesięć rozdziałów (tu nazywanych wykładami), dotyczących tego, jak skutecznie prowadzić kampanie e-mail marketingowe. Autorzy jasno tłumaczą, dlaczego warto wykorzystywać e-mail marketing. Opisują sposoby budowania listy odbiorców (to część bardzo ważna i zestaw porad, do których bardzo rzadko stosują się nawet wielkie korporacje, pokazujących, jak wielkie znaczenie ma transparentność zasad tworzenia bazy mailingowej i kontakt z przyszłym odbiorcą newslettera), zasady budowania mailingu, mierzenia jego efektywności i zwiększania skuteczności wysyłki wiadomości e-mail. Czytelnik dowie się z tej książki, jak dostosować swą strategię i stosowane narzędzia do celu kampanii, dlaczego segmentacja może zwiększyć skuteczność reklamy mailingowej, jak integrować kampanie e-mail marketingowe z mediami społecznościowymi. Autorzy pomagają również rozwiązać najczęściej spotykane problemy w kampaniach e-mail marketingowych i zwracają uwagę na pojęcie i zasady prowadzenia mobile e-mail marketingu.
Krupa i Ossowski piszą jasno i bardzo konkretnie. Nie wprowadzają nadmiaru teorii, ich rady można streścić w kilkudziesięciu krótkich punktach. Co za tym idzie - E-mail marketing... to książka pod względem objętości niewielka. Jej autorzy są jednak praktykami, którzy w e-mail marketingu pracują na co dzień. Swoje doświadczenia zawarli więc w książce, jakich na polskim rynku naprawdę nie ma zbyt wielu. Można do wniosków, do jakich doszli Ossowski i Krupa dojść samodzielnie, podczas codziennej pracy. Pytanie tylko: po co, skoro można po prostu przeczytać ich książkę. E-mail marketing... to swego rodzaju elementarz, a zarazem kompendium wiedzy o tej formie reklamy. Gdyby każdy z marketerów poznał zawarte w nim zasady, wówczas po pierwsze prowadzone przez nich kampanie byłyby bardziej skuteczne, a po drugie: odbiorcy, jeśli nawet nie pokochaliby maili reklamowych, to jednak z pewnością mniej by ich nie lubili.