Recenzja książki: E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci

Recenzuje: Sławomir Krempa

W czasach postępującego kryzysu tradycyjnych mediów spora część budżetów reklamowych przenosi się do sieci. Jednym zaś z najbardziej popularnych, a zarazem z najmocniej nienawidzonych przez klientów narzędzi jest wciąż e-mail marketing. Czy niechęć, jaką klienci darzą tę formę reklamy, rzeczywiście jest jej nieodzowną cechą? Czy e-mail marketing rzeczywiście ma już za sobą lata świetności? Autorzy książki E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci" - Maciej Ossowski i Piotr Krupa z firmy GetResponse na powyższe pytania odpowiadają krótko: nie. Po czym w kolejnych krokach pokazują czytelnikom, jak sprawić, by mailing wysyłany przez ich firmę był bardziej skuteczny. 

Obaj autorzy pracują w firmie, która dostarcza jedno z lepszych narzędzi do tworzenia i analityki skuteczności mailingu - wydawałoby się więc, że w swojej publikacji będą starali się "przemycić" jego reklamę czy kryptoreklamę. Na szczęście nic z tych rzeczy. Krupa i Ossowski postanowili za to pokazać kompetencje, które sprawiły, że ich narzędzie jest dopracowane. Dzielą się swą wiedzą z czytelnikami i choć momentami ich porady wydają się oczywiste, wystarczy spojrzeć na wiadomości, jakie często zalewają nasze skrzynki mailowe, by odkryć, jak wielu marketerów zapomina o sprawach najzupełniej podstawowych. 

Układ książki jest prosty. Wstęp i dziesięć rozdziałów (tu nazywanych wykładami), dotyczących tego, jak skutecznie prowadzić kampanie e-mail marketingowe. Autorzy jasno tłumaczą, dlaczego warto wykorzystywać e-mail marketing. Opisują sposoby budowania listy odbiorców (to część bardzo ważna i zestaw porad, do których bardzo rzadko stosują się nawet wielkie korporacje, pokazujących, jak wielkie znaczenie ma transparentność zasad tworzenia bazy mailingowej i kontakt z przyszłym odbiorcą newslettera), zasady budowania mailingu, mierzenia jego efektywności i zwiększania skuteczności wysyłki wiadomości e-mail. Czytelnik dowie się z tej książki, jak dostosować swą strategię i stosowane narzędzia do celu kampanii, dlaczego segmentacja może zwiększyć skuteczność reklamy mailingowej, jak integrować kampanie e-mail marketingowe z mediami społecznościowymi. Autorzy pomagają również rozwiązać najczęściej spotykane problemy w kampaniach e-mail marketingowych i zwracają uwagę na pojęcie i zasady prowadzenia mobile e-mail marketingu. 

Krupa i Ossowski piszą jasno i bardzo konkretnie. Nie wprowadzają nadmiaru teorii, ich rady można streścić w kilkudziesięciu krótkich punktach. Co za tym idzie - E-mail marketing... to książka pod względem objętości niewielka. Jej autorzy są jednak praktykami, którzy w e-mail marketingu pracują na co dzień. Swoje doświadczenia zawarli więc w książce, jakich na polskim rynku naprawdę nie ma zbyt wielu. Można do wniosków, do jakich doszli Ossowski i Krupa dojść samodzielnie, podczas codziennej pracy. Pytanie tylko: po co, skoro można po prostu przeczytać ich książkę. E-mail marketing... to swego rodzaju elementarz, a zarazem kompendium wiedzy o tej formie reklamy. Gdyby każdy z marketerów poznał zawarte w nim zasady, wówczas po pierwsze prowadzone przez nich kampanie byłyby bardziej skuteczne, a po drugie: odbiorcy, jeśli nawet nie pokochaliby maili reklamowych, to jednak z pewnością mniej by ich nie lubili. 

Kup książkę E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci

Sprawdzam ceny dla ciebie ...

Zobacz także

Zobacz opinie o książce E-mail marketing. 10 wykładów o skutecznej promocji w sieci
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Baśka. Łobuzerka
Basia Flow Adamczyk
 Baśka. Łobuzerka
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Dziennik Rut
Miriam Synger
Dziennik Rut
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy