"30 minut dla większej kreatywności” jest to kolejny poradnik z cyklu „30 minut”, w którym ukazały się między innymi „30 minut nauki skutecznego pokonywania stresu”, „ 30 minut dla skutecznej komunikacji”. Tym razem dowiemy się w błyskawiczny sposób jak stać się bardziej kreatywnym, oderwać się od pewnych schematów myślowych i jak tę kreatywność można trenować. Z zaciekawieniem sięgnęłam po tę maleńką pozycję, jako, że zarówno dziedzina, którą studiuję jak i płaszczyzna zawodowa, na której się poruszam interesuje się tą tematyką. W sposób przystępny i bardzo przejrzysty autor przeprowadza nas przez podstawowe informacje dotyczące kreatywności poczynając od odpowiedzi na pytanie- co to jest kreatywność, co na nią wpływa, z czego składa się proces twórczy a także jak dojść od nowego pomysłu do innowacji. Najbardziej zainteresowały mnie techniki kreatywności, które jako wyróżniające się, autor opisał w tym poradniku. Podszedł do tej kwestii bardzo konkretnie, aczkolwiek raczej przeglądowo, pokrótce opisując – o co chodzi w danej technice, co jest w niej najważniejsze- jakie są jej wady i zalety. Autor nie kieruje swojej pozycji bezpośrednio do konkretnego czytelnika, ale moim zdaniem raczej powinny sięgać po tę książczkę osoby, które zawodowo poruszają się na płaszczyznach, które wymagają od nich nowych pomysłów- np. specjaliści do spraw reklamy, niż młodzi poeci szukający weny twórczej. Jako poradnik, który czyta się „30 minut” doskonale spełnia swoje zadanie, to znaczy wprowadza nas w świat kreatywności, udziela rad i wskazówek, które możemy zastosować od zaraz a także, co jest chyba najważniejsze- powoduje zaciekawienie tą tematyką. Mogę, więc go śmiało polecić wszystkim.