TikTok uruchamia nową funkcję dla książkoholików

Data: 2022-09-29 15:48:35 | Ten artykuł przeczytasz w 6 min. Autor: Martyna Kozieł
udostępnij Tweet

TikTok jest aplikacją, która w błyskawicznym tempie stara się odpowiadać na potrzeby użytkowników. Książkowe treści zyskały tam niezwykłą popularność, co spowodowało, że platforma nawiązała współpracę z popularnym wydawnictwem i wprowadziła zupełnie nową funkcję dla BookTokerów. 

Obrazek w treści TikTok uruchamia nową funkcję dla książkoholików  [jpg]
fot. fotografia ilustracyjna / Pixabay

W ostatnim czasie TikTok stał się aplikacją, po którą najchętniej sięga młode pokolenie. To jednak mit, że można tam znaleźć tylko głupie lub śmieszne filmiki. Jednym z najpopularniejszych hasztagów platformy jest właśnie #booktok, pod którym ludzie dzielą się recenzjami książek, przemyśleniami na ich temat i wszystkim, co jest związane z literaturą. Jaką nową opcję wprowadzono specjalnie dla czytelników?

Nowa opcja na BookToku

TikTok co jakiś czas wprowadza różne nowe opcje i modyfikacje. Platforma dostrzegła popularność hasztagu #booktok, który na dzień dzisiejszy ma już 79,3 miliarda wyświetleń. W lipcu serwis ruszył z nową inicjatywą. Był to Book Club, czyli wirtualny klub książki. Niedawno uruchomiono nową funkcję, także przeznaczoną dla książkoholików. 

Czytaj także:  Zabytkowa biblioteka stała się hitem na TikToku!

Rozpoczęła się współpraca TikToka z Penguin Random House, czyli największym anglojęzycznym wydawnictwem działającym na rynku. Póki co dostęp do nowych funkcji mają tylko użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Od niedawna przed publikacją filmiku mogą oznaczyć konkretną książkę w swoim TikToku. Pojawi się ona wtedy nad tytułem. Kliknięcie w nią przeniesie użytkownika na dedykowaną publikacji stronę. Tam poza tytułem i krótkim opisem znajdą się również inne filmiki związane z daną książką.

Czytaj także:  TikTokerki stworzyły musical „Bridgertonowie”, teraz mają kłopoty

Co ciekawe, wszystkie tytuły będzie można też dodać do ulubionych. Ta funkcja pozwala tworzyć wirtualne listy TBR (To be read), czyli książek do przeczytania. 

O nowych rozwiązaniach wypowiedział się Isaac Bess, czyli szef globalnej dystrybucji i partnerstw produktowych w TikToku:

TikTok jest przyjaznym miejscem dla miłośników książek. Nadal obserwujemy, jak nasza społeczność BookToka [...] rośnie każdego dnia. Głównym celem platformy jest zapewnienie bardziej dynamicznego i wciągającego doświadczenia dla naszych użytkowników. Cieszymy się, że możemy współpracować z Penguin Random House i wprowadzić tę nową funkcję [...]

Poniżej możecie zobaczyć TikToka stworzonego przez wydawnictwo i obrazującego wszystkie nowe funkcje:

@penguinrandomhouse New BookTok feature announcement 🥳 #booktok #booktokfeature #tiktokupdate #books #tbr #virtualtbr #bookworm #bookrecs #bookishthoughts #booknews #booktoknews #reading #readinglist #onearthwerebrieflygorgeous #oceanvuong #bookshelves #tiktokfeature #balloonbreath #penguinrandomhouse #publishing #writingabook original sound - ella

TikTok z mistrzowską promocją czytelnictwa

Od jakiegoś czasu to właśnie TikTok jest wiodącym medium w promocji czytelnictwa na całym świecie. Widzimy nawet, w jaki sposób odpowiada na to polski rynek książkowy. Przykładowo, ostatnio została wydana powieść The Love Hypothesis, która na okładce ma mały znaczek „fenomen TikToka”. Użytkownicy równie często popularyzują starsze tytuły, które dzięki temu mogą zyskać drugą młodość. 

Czytaj także:  Producenci dalej szukają idealnego Bonda – będzie to angaż nawet na 12 lat!

TikTok to również platforma, która niejednemu pomogła zaistnieć. Dowiedziała się o tym Alex Aster – autorka książki Lightlark. Kobieta na jednym z filmików opowiedziała o fabule powieści, której żadne wydawnictwo nie chciało wydać. Filmik szybko stał się viralowy, a książka w krótkim czasie pojawiła się na półkach księgarń i stała prawdziwym bestsellerem. 

Niedawno książka Lightlark pojawiła się w Polsce. Można ją więc kupić w wielu popularnych księgarniach internetowych: 

Tagi: TikTok,

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy