Netflix wycofa się z dodatkowych opłat? Są pierwsze statystyki po wprowadzeniu ograniczeń współdzielenia konta

Data: 2023-07-20 20:48:01 | Ten artykuł przeczytasz w 3 min. Autor: Martyna Kozieł
udostępnij Tweet

Jakiś czas temu Netflix zdecydował się wprowadzać nową politykę dotyczącą współdzielenia kont. Niedawno w sieci pojawiły się szczegółowe dane na ten temat. 

Fotografia ilustracyjna - Netflix
Fotografia ilustracyjna / fot. Pexels

Od miesiąca Netflix blokuje współdzielenie kont w Polsce. Wielu użytkowników już nie może korzystać z aplikacji platformy na telewizorze. Gigant streamingowy wprowadził nową politykę w maju tego roku. Teraz dowiedzieliśmy się, czy była to opłacalna decyzja, a może serwis odnotował straty?

Nowi użytkownicy zaczęli korzystać z platformy

Po wprowadzeniu nowej polityki Netflix odnotował największy wzrost liczby subskrybentów. Wcześniej podobna sytuacja miała miejsce krótko po rozpoczęciu pandemicznego lock-downu. Analitycy sugerowali, że platforma strreamingowa zdobędzie około 2,2 miliona nowych użytkowników. Koniec końców zdobyła ona dwa razy tyle subskrybentów. 

czytaj także: "Księgarnia z marzeniami" – o czym jest film? Czy warto obejrzeć?

Abonament na Netflixa między kwietniem, a czerwcem wykupiło około 5,9 miliona nowych użytkowników. Mimo tak ogromnego wzrostu na giełdzie spadły kursy akcji giganta streamingowego, a to wszystko przez trwające obecne strajki aktorów i scenarzystów. Jednak jak zauważają specjaliści, dzięki globalnym wpływom, Netflix nie jest tak mocno narażony na konsekwencje strajk 

Wycofano najtańszy abonament bez reklam

W walce ze współdzieleniem kont Netflix zdecydował się wprowadzić najtańszą opcję abonamentową za 7 dolarów w Stanach Zjednoczonych i 5 funtów w Wielkiej Brytanii. Jest to jednak subskrypcja z reklamami. Do niedawna użytkownicy mieli jeszcze do wyboru opcję bez reklam kosztującą 10 dolarów. Aktualnie nowi użytkownicy zarówno w USA, Wielkiej Brytanii, jak i Kanadzie już nie będą mogli skorzystać z tej oferty.

czytaj także: „Gang Mocniaków”. Nowe książki dla dzieci w Biedronce przy okazji kolejnej akcji lojalnościowej

Z subskrypcji nadal mogą korzystać dotychczasowi użytkownicy. Póki nie zdecydują się jej anulować, czy zmienić planów, cały czas będzie ona przypisana do ich konta. 

czytaj także: Andrzej Sapkowski stworzy kolejne książki o Wiedźminie? Autor planuje kontynuacje

Na ten moment ciężko stwierdzić kiedy te zmiany dotrą do Polski. Aktualnie polscy użytkownicy nie mają do wyboru opcji z reklamami, a najtańszy, podstawowy plan kosztuje 29,99zł. Możliwe jednak, że już wkrótce zapłacimy za dostęp do platformy kilka złotych mniej, jednak będziemy musieli zgodzić się na reklamy podczas seansu.

 

Tagi: netflix,

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Baśka. Łobuzerka
Basia Flow Adamczyk
 Baśka. Łobuzerka
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Dziennik Rut
Miriam Synger
Dziennik Rut
Pokaż wszystkie recenzje