Jakiś czas temu Netflix zdecydował się wprowadzać nową politykę dotyczącą współdzielenia kont. Niedawno w sieci pojawiły się szczegółowe dane na ten temat.
Od miesiąca Netflix blokuje współdzielenie kont w Polsce. Wielu użytkowników już nie może korzystać z aplikacji platformy na telewizorze. Gigant streamingowy wprowadził nową politykę w maju tego roku. Teraz dowiedzieliśmy się, czy była to opłacalna decyzja, a może serwis odnotował straty?
Nowi użytkownicy zaczęli korzystać z platformy
Po wprowadzeniu nowej polityki Netflix odnotował największy wzrost liczby subskrybentów. Wcześniej podobna sytuacja miała miejsce krótko po rozpoczęciu pandemicznego lock-downu. Analitycy sugerowali, że platforma strreamingowa zdobędzie około 2,2 miliona nowych użytkowników. Koniec końców zdobyła ona dwa razy tyle subskrybentów.
czytaj także: "Księgarnia z marzeniami" – o czym jest film? Czy warto obejrzeć?
Abonament na Netflixa między kwietniem, a czerwcem wykupiło około 5,9 miliona nowych użytkowników. Mimo tak ogromnego wzrostu na giełdzie spadły kursy akcji giganta streamingowego, a to wszystko przez trwające obecne strajki aktorów i scenarzystów. Jednak jak zauważają specjaliści, dzięki globalnym wpływom, Netflix nie jest tak mocno narażony na konsekwencje strajk
Wycofano najtańszy abonament bez reklam
W walce ze współdzieleniem kont Netflix zdecydował się wprowadzić najtańszą opcję abonamentową za 7 dolarów w Stanach Zjednoczonych i 5 funtów w Wielkiej Brytanii. Jest to jednak subskrypcja z reklamami. Do niedawna użytkownicy mieli jeszcze do wyboru opcję bez reklam kosztującą 10 dolarów. Aktualnie nowi użytkownicy zarówno w USA, Wielkiej Brytanii, jak i Kanadzie już nie będą mogli skorzystać z tej oferty.
czytaj także: „Gang Mocniaków”. Nowe książki dla dzieci w Biedronce przy okazji kolejnej akcji lojalnościowej
Z subskrypcji nadal mogą korzystać dotychczasowi użytkownicy. Póki nie zdecydują się jej anulować, czy zmienić planów, cały czas będzie ona przypisana do ich konta.
czytaj także: Andrzej Sapkowski stworzy kolejne książki o Wiedźminie? Autor planuje kontynuacje
Na ten moment ciężko stwierdzić kiedy te zmiany dotrą do Polski. Aktualnie polscy użytkownicy nie mają do wyboru opcji z reklamami, a najtańszy, podstawowy plan kosztuje 29,99zł. Możliwe jednak, że już wkrótce zapłacimy za dostęp do platformy kilka złotych mniej, jednak będziemy musieli zgodzić się na reklamy podczas seansu.