McDonald’s z własną wersją kultowych bajek 

Data: 2020-09-05 18:05:37 | aktualizacja: 2024-07-05 15:12:25 | Ten artykuł przeczytasz w 3 min. Autor: Patryk Obarski
udostępnij Tweet

Sieć popularnych restauracji MCDonald’s ruszyła z nową kampanią „Bajki z nowym morałem”, w której przedstawione zostają znane historie w nowej wersji. Bajki o Kopciuszku czy Czerwonym Kapturku będą przedstawiały, jak zachować higienę w czasach pandemii.  

Obrazek w treści McDonald’s z własną wersją kultowych bajek  [jpg]

Kto nie słyszał historii o dziewczynce, która wychowywana przez złą macochę, nie miała szansy na pójście wraz z siostrami na bal? Albo opowieść o wnuczce przemierzającej przez las do chorej babci? Kultowe opowieści o Czerwonym Kapturku, Królewnie Śnieżce oraz Kopciuszku opowiedziane zostaną na nowo – w kampanii społecznej realizowanej przez sieć McDonald’s. 

Nowa akcja realizowana przez sieć restauracji szybkiej obsługi nazywa się „Bajki z nowym morałem”. Celem inicjatywy jest przedstawienie najmłodszym odbiorcom, w jaki sposób teraz, w czasach globalnej pandemii, powinni zachowywać bezpieczeństwo. W nowych wersjach znanych bajek, bohaterowie poruszą tematy związane m.in. z koniecznością mycia rąk, noszenia maseczek w miejscach publicznych czy zachowania bezpiecznej odległości w ramach tzw. dystansu społecznego. Jest to szczególnie ważne teraz – kiedy dzieci powróciły do szkół i przedszkoli.

Czytaj także: Masz tę moc! Darmowa książka o koronawirusie dla dzieci

Celem bajkoterapii jest nauczenie dziecka czegoś ważnego, podsunięcie mu rozwiązania trapiącego go problemu, czy też pomoc w poradzeniu sobie z własnymi emocjami. Najmłodszemu należy opowiedzieć, czy też przeczytać specjalnie przygotowaną bajkę, w której ma on szansę dostrzec analogię do sytuacji, w której sam się znajduje, utożsamić się z głównym bohaterem i przejąć zachowania oraz wnioski, do których on doszedł. Po lekturze bajki należy koniecznie porozmawiać na ten temat z dzieckiem, by pomóc mu zauważyć rozmaite niuanse, a także odpowiedzieć na jego pytania – mówi Michał Kędzierski, psycholog dziecięcy.

Bajki przedstawione zostały w ciekawej i nowoczesnej formie audio. Historyjki czyta znana aktorka Anna Dereszowska w specjalnie przegotowanych filmach umieszczonych na platformach YouTube oraz stronie McDonald’s. 

Czytaj także: Jak bezpiecznie robić zakupy w księgarni w czasie pandemii?

Jako pierwszy opublikowany został film przedstawiający historię o Kopciuszku. Kolejne bajki zaprezentowane zostaną w kolejnych tygodniach września. Pierwsza bajka nosi tytuł „Kopciuszek, która nie poszła na bal”, kolejne to: „Bajka o Czerwonym Kapturku i wilku, który nie utrzymywał dystansu” oraz „Bajka o Królewnie Śnieżce i umytym jabłku”

Tagi: literatura,

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy