McDonald’s z własną wersją kultowych bajek 

Data: 2020-09-05 18:05:37 | aktualizacja: 2024-07-05 15:12:25 | Ten artykuł przeczytasz w 3 min. Autor: Patryk Obarski
udostępnij Tweet

Sieć popularnych restauracji MCDonald’s ruszyła z nową kampanią „Bajki z nowym morałem”, w której przedstawione zostają znane historie w nowej wersji. Bajki o Kopciuszku czy Czerwonym Kapturku będą przedstawiały, jak zachować higienę w czasach pandemii.  

Obrazek w treści McDonald’s z własną wersją kultowych bajek  [jpg]

Kto nie słyszał historii o dziewczynce, która wychowywana przez złą macochę, nie miała szansy na pójście wraz z siostrami na bal? Albo opowieść o wnuczce przemierzającej przez las do chorej babci? Kultowe opowieści o Czerwonym Kapturku, Królewnie Śnieżce oraz Kopciuszku opowiedziane zostaną na nowo – w kampanii społecznej realizowanej przez sieć McDonald’s. 

Nowa akcja realizowana przez sieć restauracji szybkiej obsługi nazywa się „Bajki z nowym morałem”. Celem inicjatywy jest przedstawienie najmłodszym odbiorcom, w jaki sposób teraz, w czasach globalnej pandemii, powinni zachowywać bezpieczeństwo. W nowych wersjach znanych bajek, bohaterowie poruszą tematy związane m.in. z koniecznością mycia rąk, noszenia maseczek w miejscach publicznych czy zachowania bezpiecznej odległości w ramach tzw. dystansu społecznego. Jest to szczególnie ważne teraz – kiedy dzieci powróciły do szkół i przedszkoli.

Czytaj także: Masz tę moc! Darmowa książka o koronawirusie dla dzieci

Celem bajkoterapii jest nauczenie dziecka czegoś ważnego, podsunięcie mu rozwiązania trapiącego go problemu, czy też pomoc w poradzeniu sobie z własnymi emocjami. Najmłodszemu należy opowiedzieć, czy też przeczytać specjalnie przygotowaną bajkę, w której ma on szansę dostrzec analogię do sytuacji, w której sam się znajduje, utożsamić się z głównym bohaterem i przejąć zachowania oraz wnioski, do których on doszedł. Po lekturze bajki należy koniecznie porozmawiać na ten temat z dzieckiem, by pomóc mu zauważyć rozmaite niuanse, a także odpowiedzieć na jego pytania – mówi Michał Kędzierski, psycholog dziecięcy.

Bajki przedstawione zostały w ciekawej i nowoczesnej formie audio. Historyjki czyta znana aktorka Anna Dereszowska w specjalnie przegotowanych filmach umieszczonych na platformach YouTube oraz stronie McDonald’s. 

Czytaj także: Jak bezpiecznie robić zakupy w księgarni w czasie pandemii?

Jako pierwszy opublikowany został film przedstawiający historię o Kopciuszku. Kolejne bajki zaprezentowane zostaną w kolejnych tygodniach września. Pierwsza bajka nosi tytuł „Kopciuszek, która nie poszła na bal”, kolejne to: „Bajka o Czerwonym Kapturku i wilku, który nie utrzymywał dystansu” oraz „Bajka o Królewnie Śnieżce i umytym jabłku”

Tagi: literatura,

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Smolarz
Przemysław Piotrowski
Smolarz
Wszyscy zakochani nocą
Mieko Kawakami
Wszyscy zakochani nocą
Babcie na ratunek
Małgosia Librowska
Babcie na ratunek
Zaniedbany ogród
Laurencja Wons
Zaniedbany ogród
Raj utracony
John Milton
Raj utracony
Krok do szczęścia
Anna Ficner-Ogonowska
Krok do szczęścia
Kyle
T.M. Piro
Kyle
Pokaż wszystkie recenzje