Znana sieć Amazon pomoże w promocji czytelnictwa w Polsce? Takie plany ma w związku z kampanią „Amazon Reads”, którą planuje zorganizować wraz z organizacją Zaczytani.org. W ramach projektu powstaną opowiadania i biblioteki dla dzieci.
- Amazon planuje stworzyć audiobook dla dzieci mówiący o równości.
- Fundacja zaczytani.org otworzy 9 nowych Zaczytanych Biblioteczek.
- Od marca Amazon dostępny jest w Polsce.
Amazon wraz z Fundacją Zaczytani.org stworzy bajkę edukacyjną oraz dziecięce biblioteczki w ramach swojej kampanii edukacyjnej. Celem projektu jest zwiększenie czytelnictwa wśród najmłodszych.
Księgarski gigant zawalczy o czytelnictwo?
Wiele mówi się o roli księgarni oraz bibliotek w kształtowaniu nawyków czytelniczych. Chociaż największą pomoc w doborze odpowiednich lektur i zachęceniu do czytania wciąż ma osobisty kontakt z księgarzem, coraz więcej wielkich sieci sprzedażowych decyduje się na uruchomienie własnych projektów na rzecz zwiększenia czytelnictwa.
Czytaj także: Zamówienia z Amazon.pl dotrą do klientów Pocztą Polską?
W Polsce niebawem wystartuje ogólnoświatowa kampania sklepu Amazon, który w marcu zadebiutował w Polsce ze sprzedażą za pośrednictwem dedykowanej domeny z końcówką pl. Gigant księgarski pragnie sprawić, by po książki sięgali coraz to młodsi czytelnicy.
Bajka od Amazonu o tolerancji
W ramach akcji „Amazon Reads”, firma we współpracy z Fundacją Zaczytani.org stworzy program edukacyjny, którego głównym elementem będzie oryginalna bajka edukacyjna przeznaczona dla dzieci w wieku 7-10 lat.
Czytaj także: W szpitalach powstają... biblioteki! To niespodzianki dla najmłodszych pacjentów
Kluczowa w projekcie Amazonu bajka stworzona zostanie w formie audiobooka. Jej treść dotyczyć będzie równouprawnienia, opowie o tym, jak krzywdzące mogą być stereotypy na temat płci.
Odpowiednio skonstruowana bajka to narzędzie, dzięki któremu dzieci – poprzez naśladownictwo – mogą zmieniać swoje postawy i zachowania
– mówi Michał Stępień z Fundacji Zaczytani.org.
W planach jest także stworzenie podstawowych materiałów dla pedagogów i opiekunów, które pomogą w lekturze książki. Jak zapewnia Amazon, przygotowane materiały będą stanowiły „podstawową wiedzę z zakresu bajkoterapii”.
Biblioteczki od Amazonu pojawią się w szkołach i domach dziecka
Fundacja Zaczytani.org znana jest z organizacji zbiórek książek, które następnie trafiają do biblioteczek tworzonych przez organizację w szpitalach, domach opieki czy ośrodkach resocjalizacyjnych.
Czytaj także: Opisał w książce morderstwo, teraz grozi mu dożywocie. Prokuratura bada sprawę pisarza
Za sprawą projektu Amazonu, Fundacja otworzy dziewięć kolejnych Zaczytanych Bibliotek w miejscowościach, w których Amazon prowadzi swoje centra obsługi zamówień.
Biblioteczki pojawią się w placówkach opiekuńczo-wychowawczych lub oświatowych. Książki, które trafią do biblioteczek, skierowane będą do dzieci oraz nastolatków, w zależności od typu placówki, w którym umieszczona zostanie biblioteczka. Nie wiadomo, czy księgozbiór zasilony zostanie książkami przekazanymi przez Amazon, czy pochodzącymi ze zbiórek fundacji.
Nie tylko Amazon – znane firmy z książkami dla dzieci
Amazon nie jest jedyną firmą, która stara się aktywizować najmłodszych. Podobne akcje cyklicznie organizują także inne księgarnie sieciowe. Znany jest projekt sklepów Empik – „1000 powodów, by czytać” – w ramach którego biblioteki szkolne z całej Polski biorą udział w internetowym głosowaniu. Dla szkół, na które oddanych zostanie najwięcej internetowych głosów, Empik przygotowuje zestawy pełne książek. W grudnie ubiegłego roku sieć przekazała szkoło 10 tysięcy książek.
Książeczki dla dzieci co jakiś czas dodawane są także do… posiłków w sieci McDonald’s! Pierwsza akcja zakrojona na szeroką skalę miała miejsce w Święta Bożego Narodzenia w 2019 roku w Wielkiej Brytanii. Wówczas młodym czytelnikom rozdano prawie pół miliona książek. Oprócz tego w ofercie polskich restauracji pojawiła się serial książek „Mali Czytelnicy” autorstwa Cressidy Cowell. Do wyboru było kilka tytułów.