Jedenasty tom opowieści o małym Indianinie, który razem ze swoim dzielnym koniem przeżywa kolejne niezwykłe przygody. Podczas pogoni za mustangiem Śmiały Kruk z ludu Siuksów naraża się na gniew ogromnego orła. Potężny ptak sprawia, że duch Indianina zostaje uwięziony w Krainie Mroku. Czarownik plemienia nie jest w stanie uleczyć wojownika, dlatego dzielny Yakari, który rozumie mowę zwierząt, wyrusza w góry, aby odnaleźć orła. Czy uda mu się pokonać wszystkie niebezpieczeństwa, dotrzeć do gniazda skrzydlatego drapieżnika i sprowadzić ducha Śmiałego Kruka do świata ludzi? Cykl stworzyli pod koniec lat 60. dwaj Szwajcarzy - scenarzysta Job (André Jobin) oraz rysownik Derib (Claude de Ribaupierre). Za tomy 6 i 31 Yakariego (odpowiednio w latach 1982 i 2006) dostali nagrody Festiwalu Komiksowego w Angouleme w różnych kategoriach komiksu dziecięcego. Do dziś ukazało się prawie 40 albumów serii, która wciąż bawi młodszych i starszych czytelników.
Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: 2021-06-02
Kategoria: Komiksy
ISBN:
Liczba stron: 48
Tytuł oryginału: Yakari, vol. 11, Yakari et la toison blanche
YAKARI WŚRÓD GÓR
„Yakari” to seria oparta na prostym schemacie, z konsekwencja (i sukcesem) powielanym z tomu na tom. Ale jest to schemat, który zawsze się sprawdza i dostarcza miłośnikom tego typu rozrywki dobrej zabawy. A że to jednocześnie klasyk, który zarówno wypada, jak i warto znać, polecić go mogę z czystym sercem i dużym, i małym.
Dla jednego z Siuksów, Śmiałego Kruka, nadszedł trudny czas. Jego pogoń za mustangiem kończy się sprowadzeniem na Indianina gniewu ogromnego orła. Skutek? Za sprawą mocy ptaka, Śmiały Kruk zostaje uwięziony w Krainie Mroku. z pomocą przychodzi czarownik, ale niestety nawet on nie jest w stanie pomóc wojownikowi.
I tu na scenę wkracza nasz dzielny Yakari, od którego będzie zależeć ratunek. Jako, że rozumie on mowę zwierząt, wyrusza odnaleźć w górach orła. Ale już sama droga do celu jest niebezpieczna, a jak tu jeszcze przekonać wielkiego orła do sprowadzenia Śmiałego Kruka z powrotem?
https://ksiazkarniablog.blogspot.com/2021/06/yakari-i-biae-futro-job-derib.html
Bawię się wodą to seria magicznych, tematycznie podzielonych obrazków, do których kolorowania potrzebny będzie tylko pędzelek i woda! Świetna zabawa...
,,Kaligrafia dla dzieci" to seria zeszytów zawierających ćwiczenia wspomagające pierwsze próby pisania. Dziecko uczy się poprawnie trzymać ołówek, ćwiczy...
Przeczytane:2021-07-15, Ocena: 5, Przeczytałem,
Życie plemienia Siuksów nie należy do łatwych. Ciągła wędrówka w poszukiwaniu nowych terenów łowieckich to tylko jeden z problemów. Teraz dodatkowo lud naraził się na gniew ogromnego orła, który sprawia, że duch Indianina zostaje uwięziony w Krainie Mroku. Ratunkiem dla swoich towarzyszy może być Yakari i jego zdolność porozumiewania się ze zwierzętami. Młody dzielny chłopak wyrusza więc w wysokie góry, aby odnaleźć potężnego podniebnego drapieżnika. Czekać będzie tam na niego sporo niebezpiecznych wyzwań, z którymi będzie musiał sobie jakoś poradzić.
Każda kolejna część Yakariego opiera się na tych samych sprawdzonych zasadach. Job tworzy historię, która ma zapewnić młodemu miłośnikowi komiksów odpowiednią porcję widowiskowości, szczyptę dramatyzmu, dawkę humoru oraz treści moralizatorskie. Nie inaczej jest w przypadku recenzowanego albumu. Yakari boryka się tutaj z licznymi niebezpieczeństwami, będąc jednak mocno zdeterminowanym do wykonania powierzonego mu zadania. Jego poczucie obowiązku wiąże się z silnymi uczuciami łączącymi go z całym plemieniem. Ważną część historii pełni również jego zdolność porozumiewania się ze zwierzętami, dzięki czemu często uzyskuje on ich pomoc (co zostaje pokazane na zasadzie partnerstwa i wielkiego szacunku dla matki natury). Humor w głównej mierze opiera się na gagach sytuacyjnych. Nie jest on tak rozbudowany, jak np. w serii Lucky Luke, został jednak doskonale dostosowany do młodszego czytelnika, który jest grupą docelową całej serii.
Cała recenzja na: