Książka opisuje krok po kroku tworzenie gry symulacyjnej rozgrywającej się w czasie rzeczywistym, podobnej do słynnej gry SimCity. Gra wykorzystuje Direct3D do wyświetlania grafiki trójwymiarowej oraz DirectInput do komunikacji z użytkownikiem. Opisane zostały interfejsy DirectSound i DirectMusic w stopniu umożliwiającym użycie efektów dźwiękowych i muzyki w grze. Nauczysz się więc tworzenia w pełni trójwymiarowej grafiki a także odtwarzania plików dźwiękowych w formacie MP3. Książka przeznaczona jest dla osób, które już programowały w Visual Basicu.W książce opisano: Wyświetlanie grafiki 3D za pomocą Direct3D Sterowanie obrazem: obracanie, przybliżanie i przewijanie Tworzenie animowanych postaci Operowanie czasem w symulacjach Odtwarzanie muzyki i efektów dźwiękowych przy użyciu DirectAudio Interakcje użytkownik -- program za pomocą DirectInput Syntezę mowy przy użyciu interfejsu Microsoft Speech API Przygotowywanie grafiki 2D i 3D oraz plików dźwiękowych na potrzeby gryAutor, Wayne S. Freeze, jest programistą z 25 letnim doświadczeniem i autorem licznych publikacji na tematy związane z językiem Visual Basic, bazą danych Microsoft SQL Server i technologią ASP.
Informacje dodatkowe o Visual Basic i DirectX. Programowanie gier w Windows:
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: b.d
Kategoria: Informatyczne
ISBN:
83-7197-806-5
Liczba stron: 416
Sprawdzam ceny dla ciebie ...