NIE POPRZESTAWAJ NA GRANIU - ZACZNIJ PISAĆ WŁASNE GRY!
Z książki Twórz w języku Python własne gry komputerowe dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.
Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.
Nauczysz się, w jaki sposób:
? Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.
? Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.
? Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.
? Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.
? Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.
? Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.
? Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.
Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki.
A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?
Wydawnictwo: PWN
Data wydania: 2017-05-05
Kategoria: Edukacyjne
ISBN:
Liczba stron: 400
Scratch, kolorowy język programowania, działający na zasadzie ,,przeciągania i upuszczania", jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy, a dzięki...
Komputer jest niezwykle wszechstronnym narzędziem, które może posłużyć do błyskawicznego wykonywania przeróżnych czynności. Dotyczy to również zadań,...
Chcę przeczytać,