Lektor: Borkowska Julia
Czas trwania: 4 godz. 55 min.
Początek XX wieku. Na pokład parowego transatlantyka "Ciudad de Buenos Aires", stojącego w porcie w Marsylii, zostaje wniesiona w skrzyni, pasażerka na gapę, 25-letnia Katarzyna Stawska. Energiczna i zbuntowana dziewczyna, została namówiona na podróż w ukryciu do Ameryki Południowej przez pośrednika najmującego służbę, by podjąć tam pracę jako służąca w hacjendzie bogatego plantatora. Liczy na to, że rozpocznie nowe życie i znajdzie bogatego męża. Szybko okazuje się jednak, że jest jedną z przewożonych pod pokładem niewolnic, w większości ubogich Żydówek z Polski i Ukrainy, które padły ofiarą szajki handlarzy żywym towarem.
Kasia poznaje w ciemnym luku pod pokładem dwie towarzyszki niedoli, Salomeę Kremer, która jest córką rzeźnika z Mławy oraz Hankę Rosenfeld, świetnie wykształcona i inteligentna sierota po krakowskim rabinie. Trzy dziewczęta umieszczone są w nieco lepszych warunkach niż pozostałe niewolnice, bowiem ze względu na urodę rajfurzy zaklasyfikowali je jako ,,sztuki jedwabiu", czyli cenniejszy materiał...
Bestsellerowa autorka książek, Weronika Wierzchowska w swojej nowej powieści udowadnia, że tak gdzie teoretycznie kończy się nadzieja może pojawić się szansa na nowe, lepsze życie.
Wydawnictwo: Biblioteka Akustyczna
Data wydania: 2022-01-18
Kategoria: Literatura piękna
ISBN:
Liczba stron: 0
Język oryginału: polski
Słaba pozycja, w moim odczuciu czas stracony. Nie polecam
Ciąg dalszy sagi o niezwykłych losach rodziny Sobolewskich. Rok 1812. Polska żyje wielkimi nadziejami na odzyskanie niepodległości za sprawą cesarza Napoleona...
Siła kobiecej przyjaźni ponad wszystko! Tylko czy przetrwa także ten zakręt? Trzy przyjaciółki, trzymające się razem od czasów liceum, znajdują się...
Przeczytane:2022-03-30, Ocena: 4, Przeczytałam, 26 książek 2022,
Ciekawa opowieść o kobietach, którym podstępnie przeznaczono los prostytutek w Ameryce Południowej. Zdeterminowane walczą o swoją wolność. Przygody wydają się trochę mało wiarygodne, ale właściwie po to sięgamy po literaturę, żeby przeżywać coś, co niekoniecznie ma szansę wydarzyć się w prawdziwym życiu.