Celem rozprawy jest analiza i opisanie strategii subwersywnych, występujących w polu sztuki mediów, charakteryzujących się tym samymi zasadami formowania dzieła - bazującymi na operacjach montażowej dekontekstualizacji i rekontekstualizacji `gotowego` materiału medialnego `zwłaszczonego` w obszarach operacji artystycznych. W rozdziale pierwszym analizuje narodziny startegii subwersywnych w sztukach medialnych, związane z pojawieniem się awangardy początku XX wieku i jej `wynalazków` takich jak np. fotomontaż, atlas/archiwum fotograficzny. Rozdział drugi poświęcony został found footage film pierwszej strategii subwersyjnej w polu opartych na czasie mediów mechanicznej rejestracji, reprodukcji i dystrybucji obrazów takich jak film. W rozdziale trzecim poświęconym wideo analizuje się kolejną interesującą strategię, mianowicie video scratch. W rozdziale czwartym poświęconym internetowi, strategie subwersywne odradzają się pod postacią wielu realizacji net-art i software-art. W perspektywie gier komputerowych, którym poświęcono rozdział piąty, strategia subwersyjna jest game patching (będący odmianą software art).
Informacje dodatkowe o Strategie subwersywne w sztukach medialnych:
Wydawnictwo: Rabid
Data wydania: b.d
Kategoria: Literatura faktu, reportaż
ISBN:
83-60236-09-7
Liczba stron: 226
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,