Książka stanowi opracowanie z serii Klauzule umowne w obrocie gospodarczym, wydawanej wspólnie z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego, działającym przy Uniwersytecie Jagiellońskim. W ramach tego cyklu omawiane są klauzule dotyczące różnych umów z zakresu prawa cywilnego i handlowego.W niniejszym opracowaniu zanalizowano ogólne założenia i pojęcia reżimu odnoszącego się do umów konsumenckich, regulowanych przede wszystkim przez przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Autorka omawia m.in. liczne obowiązki sprzedawcy dotyczące udzielenia konsumentowi informacji o towarze i warunkach umowy z nim zawieranej (również w wypadku sprzedaży na odległość lub gdy umowa sprzedaży podlega regulacjom ustawy o kredycie konsumenckim), a także przysługujące kupującemu prawo odstąpienia od umowy. Ponadto przedstawia klauzule dotyczące w szczególności przedmiotu sprzedaży i ceny, wydania i dostarczenia towaru oraz przejścia ryzyka jego utraty i zniszczenia, praw i obowiązków stron umowy zawartej na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa, gwarancji, realizacji uprawnień konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową bądź właściwości sądu w sporach z konsumentami.Praca przeznaczona jest zarówno dla prawników praktyków, jak również ? ze względu na zawarte w niej szczegółowe objaśnienia i praktyczne informacje ? dla wszystkich uczestników obrotu konsumenckiego.
Informacje dodatkowe o Sprzedaż konsumencka:
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Data wydania: b.d
Kategoria: Inne
ISBN:
8373346066
Liczba stron: 212
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Czytam,