Śmierć nocy letniej

Ocena: 5 (1 głosów)
Anglia, 1601 rok Zapowiadała się miła wyprawa na wieś. Kto nie chciałby uciec latem z dusznego, gorącego Londynu? Nick Revill, aktor i detektyw, ma wystąpić w sztuce Sen nocy letniej, którajestgłówną atrakcją na weselu w posiadłości lorda Elcombe'a. Mimo przygotowań do ślubu w sielskiej atmosferze wśród domowników lordowskiej rezydencji czuć napięcie. Potem zostaje znalezione ciało miejscowego dziwaka i błazna, który podobno znał wiele sekretów. Popełnił samobójstwo czy ktoś go uciszył? Nick pomaga miejscowemu sędziemu pokoju, jednak śledztwo idzie jak po grudzie. Gdy ginie lord Elcombe, już nikt nie wątpi, że to morderstwo. Wszyscy są podejrzani, sprawa coraz bardziej się wikła. Urokliwa wieś okazuje się bardziej niebezpieczna niż Londyn...

Informacje dodatkowe o Śmierć nocy letniej:

Wydawnictwo: HarperCollins Polska
Data wydania: 2015-10-07
Kategoria: Kryminał, sensacja, thriller
ISBN: 978-83-276-1458-2
Liczba stron: 288

więcej

Kup książkę Śmierć nocy letniej

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Śmierć nocy letniej - opinie o książce

Avatar użytkownika - grejfrutoowa
grejfrutoowa
Przeczytane:2015-11-03, Ocena: 5, Przeczytałam, Mam,
Philip Gooden ma na swoim koncie kilka książek z serii Kod Szekspira. Jedną z części jest wydana niedawno przez HarperCollins powieść Śmierć nocy letniej. Nick Revill jest aktorem i należy do sławnej grupy. Lubi to, co robi, i jest w tym dobry. Wraz z trupą wyrusza na wieś, gdzie mają zagrać na weselu w posiadłości lorda Elcombe'a. Wystawią Sen nocy letniej. Jednak nie tylko sztuka siedzi w głowach młodych artystów - część z nich ugania się za kobietami, inni pracują ciężko nad rolami, a Nick zwiedza. Tak poznaje dziwnego i brudnego wyrzutka, który mieszka w lesie nieopodal dworu. Mężczyzna zaciekawia Nicka, który jednak nieco się go boi. Gdy okazuje się, że dziwak ginie, aktor wie, że nie jest to śmierć samobójcza. Postanawia dowiedzieć się, jakie były przyczyny tej tragedii i kto mógł chcieć pozbyć się wyrzutka. Ze swoimi przemyśleniami udaje się do miejscowego sędziego pokoju, który ma rozwiązać tę zagadkę... Nick, główny bohater i narrator, jest bardzo ciekawą postacią. Inteligentny, dociekliwy, ale też uważny i czujny, doskonale spisuje się w roli opowiadacza. Potrafi zbierać plotki i opinie, wie, jak zagadać do ludzi różnych stanów. Można uznać go za detektywa - prowadzi ciekawe obserwacje i chce rozwiązać sprawę niepokojących wydarzeń na wsi. Kryminał, który serwuje nam Gooden, rozkręca się dopiero po kilkunastu stronach. Powoli wchodzimy w świat artystów z siedemnastowiecznej Anglii. Okazuje się, że wśród grupy, gdzie są sami mężczyźni, nie brakuje docinków. Jest też rywalizacja z innymi trupami aktorów. To wszystko buduje pewne tło, które naprawdę przyjemnie się ogląda. Najważniejsze są jednak zdarzenia, które pojawiają się poza sceną. Kto zaburza spokój wiejskiej posiadłości? Tego właśnie chce się dowiedzieć główny bohater. Najprzyjemniejszą częścią książki są odwołania do Snu nocy letniej. Już sam tytuł sugeruje, że będziemy mieć do czynienia z Szekspirem. W treści pojawiają się cytaty z dramatu. To nie tylko fragmenty prób - aktorzy rzucają kwestie z dzieła także podczas prywatnych rozmów. Wielkim plusem jest też pojawienie się sceny, którą zapisano jak dramat. Są didaskalia i podział na role. Świetny pomysł. Ogromnym plusem jest praca, którą wykonała redakcja. Książka jest dobrze przygotowana - nie widziałam błędów, przecinki są na swoich miejscach. Podoba mi się również mnogość przypisów, które znajdziemy w powieści. To nie tylko informacje o pochodzeniu cytatów, lecz także wyjaśnienia angielskich słów, które pojawiają się chociażby jako nazwiska. I jeszcze jeden smaczek, który sprawia, że książka jest wyjątkowa - piękne, chociaż niezbyt ozdobne i nieprzekombinowane, inicjały i paginacja. Powieść Goodena osadzona jest na początku siedemnastego wieku w Anglii. Jednak niezbyt dobrze pokazano te realia - owszem, wspomina się chociażby o warunkach podróżowania, jednak brakuje tu szczegółów, które przypominałby czytelnikowi, kiedy akcja ma miejsce. Równie dobrze mogłaby dziać się współcześnie. To samo z językiem, który chyba najbardziej mnie rozczarował. Jest bardzo współczesny. Spodziewałam się, że będzie wpisywał się w czas akcji, jednak autor nie zdecydował się na wprowadzanie stylu dworskiego. Być może jest to plus - dla wielu osób byłby on może za trudny. Poza tym, że brakuje mi stylizacji, mogę powiedzieć, że książka jest dobra. To kryminał, który czyta się z przejęciem, zaskakuje w odpowiednich miejscach i sprawia, że nie możemy się od niego oderwać. Podoba mi się również główny bohater, który jest wykreowany tak, że nie przeszkadza w opowieści - to plus, ponieważ niektórzy detektywi książkowi zachowują się, jakby byli najważniejsi, a zbrodnię traktują jak zabawę. Polecam tym, którzy chcieliby poznać kryminał rozgrywający się cztery wieki temu. Powieść jest niezła, choć początkowo dość wolno się rozwija. Warto jednak poczekać i wraz z Nickiem rozpocząć śledztwo.
Link do opinii
Inne książki autora
Kres królów
Philip Gooden0
Okładka ksiązki - Kres królów

Kod Szekspira Dzieła genialnego dramatopisarza kryją mroczne tajemnice Anglia za panowania Elżbiety I Na początku każdego nowego stulecia mnożą się...

Śmiertelny sen
Philip Gooden0
Okładka ksiązki - Śmiertelny sen

Anglia za panowania Elżbiety I. Szesnastowieczny Londyn tętni życiem, ale w przeludnionym i brudnym mieście śmierć jest tak powszechna, że nie robi na...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Srebrny łańcuszek
Edward Łysiak ;
Srebrny łańcuszek
Katar duszy
Joanna Bartoń
Katar duszy
Dziadek
Rafał Junosza Piotrowski
 Dziadek
Klubowe dziewczyny 2
Ewa Hansen ;
Klubowe dziewczyny 2
Egzamin na ojca
Danka Braun ;
Egzamin na ojca
Cień bogów
John Gwynne
Cień bogów
Wstydu za grosz
Zuzanna Orlińska
Wstydu za grosz
Jak ograłem PRL. Na scenie
Witek Łukaszewski
Jak ograłem PRL. Na scenie
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy