Wprowadzenie Część I. Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech. Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z doświadczeń krajów zachodnich. Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech. Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji. Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej. Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej. Część II Polski system kształcenia specjalnego orientacje teoretyczno-badawcze. Pedagogika specjalna czy pedagogika szkoły specjalnej (organizacja procesów). Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne. Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce. Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce, analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań Część III Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce. Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych rodziców). Rola prawa w systemie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych. Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej.
Informacje dodatkowe o Rozwój i funkcjonowanie osób niepełnosprawnych. Tom 3:
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: b.d
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
9788373088788
Liczba stron: 195
Sprawdzam ceny dla ciebie ...