Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: b.d
Kategoria: Psychologia
ISBN:
Liczba stron: 543
To zdecydowany majstersztyk, jeśli chodzi o książki o nauczaniu! Bardzo otwiera oczy i warto do niej wracać cyklicznie. Ląduje na mojej półce top książek- niesamowicie dużo wiedzy!
👉Wyjątkowa książka, która uczy, jak myśleć szybciej i sprawniej oraz z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy i błyskawicznie opanowywać języki obce. Rewolucja w uczeniu, niemal zaraz po publikacji okrzyknięta światowym bestsellerem, przełamuje obiegowe poglądy na temat granic zdolności poznawczych człowieka. To, co dawniej wydawało się niewykonalne – jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc – dziś okazuje się możliwe.
👉 To jedna z lepszych książek o uczeniu jakie przeczytałam, a było ich sporo. Świetnie napisana, kompendium wiedzy, wręcz bym powiedziała, że to biblia wśród książek o uczeniu się!
Przeczytane:2023-01-15,
Jestem pod ogromnym wrażeniem tej książki! Ile tu mądrości i wiedzy, której przyswojenie wcale nie zajmuje dużo czasu. Nie da się jej przeczytać na raz, gdyż wielokrotnie sami będziemy do niej powracali, by czegoś szybciej się nauczyć, bądź dużo więcej rzeczy zapamiętać. Moje starsze dzieci kiedyś chodziły do logopedy i zauważyłam, że wszelkie cenne rady odnośnie zapamiętywania też tutaj znalazłam. To jakby zebrać wszystkie metody szybkiej nauki z krajów całego świata i zapisanie tylko najważniejszych w najprostszy sposób. Poznacie tu między innymi osiem rodzajów inteligencji, gdzie bycie w jednego rodzaju inteligencji wyklucza posiadanie innej. Można bowiem być dobrym we wszystkim, ale tylko w jednej sferze idealnym. Spodobało mi się tutaj stwierdzenie, że jeśli potrafimy o czymś marzyć, to znaczy, że potrafimy również to robić. Jeśli wkroczymy w czas w którym zechcemy się uczyć, to nauka szybko nam wejdzie do głowy. Jeśli jednak ktoś nas do tego zmusi, nikt nie osiągnie zadowalających rezultatów. Książka tylko potwierdziła moją tezę, by czytać te książki na które mamy w danym czasie ochotę. Wtedy skorzystamy z ich nauk i przekazów. Nie można bowiem sięgać po coś, czego nie chcemy. Z pewnością nie zrozumiemy wtedy przesłania, historia nam się nie spodoba i nasza ocena będzie niska. W podręczniku odnajdziemy setki rad, które faktycznie mają swoje poparcie w praktyce. Podobno każde dziecko do ukończenia czwartego roku życia najszybciej przyswaja każdą wiedzę i jej umiejętność szybkiego zapamiętywania kończy się w momencie, kiedy idzie do szkoły. Tam nie robi tego co chce, nie poznaje otoczenia, tylko idzie za programem nauczania jaki jest im wyznaczony. Słucha nauczyciela, gdy peroruje o rzeczach, które mogą go w ogóle nie interesować. Nie da się powiedzmy czternaście dzieci zainteresować tym samym tematem i później wymagać, by powielały radość nauczyciela. Odbiera im się chwile podczas których nauczyły by się tego, co by chciały.
Podsumowując, to naprawdę wartościowa książka. Wiem, że w Chinach stosują wszystkie praktyki z niej, dlatego są tam bogate gospodarczo.