Bestseller ,,New York Timesa"
Kiedy w 2005 roku został dyrektorem zarządzającym The Walt Disney Company, firma przeżywała trudny okres. Rywalizacja była zacięta bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, a technika jeszcze nigdy nie rozwijała się tak szybko. Wystarczyło jednak, że postawił na trzy filary: jakość, pogodzenie się z nowinkami technicznymi oraz umocnienie pozycji firmy na rynkach międzynarodowych, a po 14 latach zrobił z Disneya największy i najbardziej szanowany koncern medialny na świecie.
To właśnie Robert Iger doprowadził do tego, że dziś Disney może pochwalić się obecnością w swoich szeregach Pixara, Marvela, Lucasfilmu i 21st Century Fox. Wartość firmy pod jego przywództwem wzrosła niemal pięciokrotnie, a on sam został uznany za jednego z najbardziej innowacyjnych i skutecznych dyrektorów naszych czasów. W tej książce Iger dzieli się lekcjami, które odebrał podczas kierowania Disneyem i zarządzania grupą 200 tysięcy pracowników, a także opowiada o niezbędnych cechach dobrego przywódcy: optymizmie, odwadze, stanowczości i bezstronności.
Przejażdżka życia to jednak nie tylko biznesowy poradnik, ale także pełna anegdot biograficzna opowieść człowieka, który zaczynał na samym dole hierarchii w ABC. Nigdy jednak nie zapomniał, że życzliwość, szacunek i przyzwoitość są ważniejsze od pieniędzy. I to niezależnie od tego, czy chodzi o głęboką przyjaźń ze Steve'em Jobsem w ostatnich latach jego życia, czy nieprzemijającą miłość do mitologii Gwiezdnych wojen.
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania: 2020-06-10
Kategoria: Biografie, wspomnienia, listy
ISBN:
Liczba stron: 360
Tytuł oryginału: The Ride of the Lifetime
„Przejażdżka życia. Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company” Roberta Igera to kolejna książka, którą przeczytałam w tym roku. Amerykański przedsiębiorca uważany jest za jednego z najwybitniejszych prezesów wszech czasów. Podczas kierowania Disneyem zwiększył pięciokrotnie wartość firmy, a książka opisuje jego drogę na sam szczyt branży rozrywkowej.
Autor opowiada o swojej długiej karierze w przemyśle filmowym. Opowiada to w nienachalny sposób i sprawia, że można naprawdę zaangażować się w lekturę (podczas czytania siedziałam zbyt długo na słońcu, skutki były mocno średnie). To właśnie Bob Iger sprawił, że Disney nawiązał współpracę z Pixarem, Marvelem, Lucasfilmem i 21st Century Fox. Każdy etap jest szczegółowo opisywany w osobnych rozdziałach i opowiada historię Disneya, który stał się najbardziej szanowanym koncernem medialnym świata. Autor w książce dzieli się również wartościami, jakimi kieruje się jako przedsiębiorca oraz daje rady o prowadzeniu biznesu.
Powiało trochę nudą? „Przejażdżka życia” to nie tylko biznesowy poradnik, ale również biografia innowacyjnego dyrektora, który zaczynał od samego dołu w hierarchii medialnej. W historię wplecione są anegdotki z życia Igera. Opowiada on o swojej relacji ze Stevem Jobsem, miłości do Gwiezdnych Wojen oraz stresie, jaki spotykał go podczas „disneyowania”. W książce znajdują się również zdjęcia z różnych uroczystości oraz wspominanych wydarzeń, które pozwalają na lepsze wyobrażenie życia CEO Disneya.
Książka uświadamia coś, co może umknąć, gdy myśli się o Disneyu. To nie tylko animacje i filmy, ale tysiące ludzi oraz ogromna firma, a przede wszystkim niewyobrażalne pieniądze. Opisywane kwoty naprawdę mogą zawrócić w głowie! Podczas czytania książki odnosi się jednak wrażenie, ze Robert Iger jest odpowiednią osobą na odpowiednim stanowisku. Kieruje się on bezstronnością, optymizmem, stanowczością i ogromną odwagą, która pozwala mu na stały rozwój firmy.
Komu polecam? Każdemu (w tym przedsiębiorcom!), kto jest zainteresowany pracą w branży medialnej. Ostrzegam jednak, że jest tu mało o rozrywce, raczej jest to literatura faktu i opis kariery autora.
Przeczytane:2020-06-21,
„Przejażdżka życia. Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company” napisana została przez Roberta Igera, dzięki któremu firma zwiększyła swoją wartość pięciokrotnie. Pokazuje jego drogę od pracownika najniższego szczebla, aż na sam szczyt.
Tematami związanymi z Disneyem jestem zainteresowana już od dłuższego czasu. Na jednych z zajęć na uczelni dowiedziałam się, że po otwarciu Disneylandu w Paryżu firma miała tak duże problemy, że zarząd bliski był podjęcia decyzji o zamknięciu parku rozrywki. Zaintrygowało mnie to do tego stopnia, że postanowiłam napisać na ten temat pracę licencjacką. W związku z tym bardzo chętnie sięgnęłam po książkę, która miała mi przybliżyć funkcjonowanie firmy od środka. Pomimo tego, że byłam nastawiona bardzo pozytywnie, nie spodziewałam się tego, że ta pozycja aż tak mi się spodoba. Jak tylko do mnie przyszła wzięłam ją na chwilę, żeby przejrzeć środek. Potem zdałam sobie sprawę z tego, że jestem już po 100 stronach 😊 Książka jest z jednej strony poradnikiem dla liderów z masą porad odnośnie prowadzenia firmy. Okazała się jednak czymś więcej. Iger napisał ją w taki sposób, że byłam bardzo zaangażowana podczas czytania. Co więcej, popłakałam się ze wzruszenia na jakiejś 20 stronie. Anegdoty autora są jednocześnie zabawne, ciekawe i pouczające. Dostałam dużo więcej niż oczekiwałam po tej pozycji. Jeżeli ktoś jeszcze nie był przekonany, to ja bardzo polecam. Zdecydowanie 5/5 gwiazdek.