Zadanie z pozoru wydaje się proste. Cóż to bowiem za sztuka dobrze sfotografować pięknie ubraną, wystylizowaną w każdym szczególe parę, która pozuje z ochotą i zaangażowaniem?! Wbrew pozorom to wielkie wyzwanie! Ślub to nie studio fotograficzne, gdzie wszystko zostało wcześniej dopracowane, a Ty pracujesz w pełnym skupieniu, cały czas panując nad oświetleniem sceny i ustawieniem modeli. To nieprzewidywalny, niepowtarzalny spektakl ludzkich emocji - za każdym razem mamy tu do czynienia z innymi odtwórcami głównych ról i inną scenerią. Ogromna presja, zamieszanie, ludzie w ciągłym ruchu, a do tego fatalne światło to tylko część trudności, z jakimi musi poradzić sobie fotograf ślubny. Państwo młodzi i rodzina oczekują przy tym, że tego dnia wszystko, od makijażu panny młodej, sukni, uroczystości, wystroju sali, aż po fotografie, będzie doskonałe, piękne, zachwycające… A nawet jeśli nie wszystko jest doskonałe w rzeczywistości, na zdjęciach, które mają być pamiątką na całe życie, musi się takie wydawać.
Oto pierwsze w Polsce tak obszerne kompendium wiedzy na temat fotografii ślubnej, napisane przez jednego z najbardziej znanych zawodowców w tej dziedzinie, wielokrotnie nagradzanego Grzegorza "Moment" Płaczka. Osadzony w rodzimych realiach podręcznik podejmuje każdy aspekt pracy profesjonalnego fotografa ślubnego. Zostały w nim omówione tak istotne kwestie, jak prowadzenie własnego biznesu w tej branży, sposoby dotarcia do klientów czy sporządzanie ofert i umów. Dowiesz się, jak optymalnie dobrać sprzęt i akcesoria oraz co powinien zawierać Twój niezbędny ekwipunek.
Przeczytasz o tym, jak fotografować dzień ślubu - od przygotowań państwa młodych, przez uroczystość zaślubin, po weselną zabawę - z uwzględnieniem kluczowych ujęć, jakie muszą znaleźć się w ślubnym reportażu. Nauczysz się również planować i przeprowadzać udaną sesję plenerową, a w końcu właściwie archiwizować i selekcjonować zebrany materiał oraz przygotowywać album, fotoksiążkę lub efektowną prezentację multimedialną.
Fotografia ślubna jako własny biznes Marketing internetowy w fotografii ślubnej Pozyskiwanie klientów i zarządzanie terminarzem zleceń Poznawanie oczekiwań, tworzenie umowy i opieka nad parą Niezbędny sprzęt i ekwipunek fotografa ślubnego Logistyka dnia ślubu i praktyczne wskazówki Najważniejsze ujęcia do momentu zaślubin Fotografowanie zaślubin i przysięgi małżeńskiej (kościół, cerkiew i urząd stanu cywilnego) Zdjęcia grupowe i reportaż z wesela Najczęstsze błędy fotografów Organizowanie sesji plenerowej i wieczornej Selekcja i prezentacja materiału Najnowsze trendy w fotografii ślubnej i poszukiwanie inspiracji
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: 2011-09-01
Kategoria: Poradniki
ISBN:
Liczba stron: 272
Chcę przeczytać,