Książka niniejsza dotyczy teoretycznych, badawczych i praktycznych aspektów współczesnej pedeutologii. Zebrane w niej rozprawy pomieszczono w czterech rozdziałach noszących tytuły:
- Historyczne odniesienia współczesnej pedeutologii;
- Teoretyczne problemy badań pedeutologicznych;
- Teoretyczne dylematy kształcenia i funkcjonowania zawodowego nauczycieli oraz
- Spojrzenie w przyszłość.
Część pierwsza obejmuje dwie rozprawy: Danuty Dryndowej dotyczącą uniwersyteckiego kształcenia nauczycieli w Drugiej Rzeczpospolitej oraz Agnieszki Stopińskiej-Pająk poświęconą pedeutologii andragogicznej w kontekście współczesnych rozważań nad nauczycielem edukacji dorosłych.
Druga część książki obejmuje prace Tadeusza Lewickiego i Stanisława Palki noszące tytuły: Problemy teorii i praktyki zawodu nauczycielskiego - pedeutologiczna "kwdratura koła" i Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki.
W trzeciej najobszerniejszej, części zawarto artykuły: Henryki Kwiatkowskiej dokonującej analizy pracy nauczyciela, z uwzględnieniem bezzasadnego przeciwstawiania teorii pedagogicznej i pedagogicznej praktyki; Genowefy Koć-Seniuch podejmujący problematykę profesjonalizacji w kształceniu nauczycieli; Władysławy Łuszczuk dotyczący potrzeb edukacyjnych i ich realizacji przez badanych nauczycieli. Maria Dudzikowa podjęła mało eksplorowany a istotny temat poczucia humoru jako czynnika budującego relacje z uczniami, Kazimierz Denek poświęcił swój tekst roli kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli dla krajoznawstwa i turystyki w szkole i wychowania zdrowotnego, natomiast Piotr P. Barczyk podjął się poszukiwania miejsca nauczyciela i oświaty w kontekście integracji europejskiej.
Ostatni rozdział książki zawiera artykuły Stanisława Juszczyka pt. Czy współczesny nauczyciel akademicki powinien posiadać kompetencje w zakresie kształcenia online? oraz Doroty Ekiert-Oldroyd nt. Konteksty zmian edukacyjnych. Szkoła przyszłości - nauczyciele przyszłości.
Informacje dodatkowe o Problemy współczesnej pedeutologii.Teoria - praktyka- perspektywy:
Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2003 (data przybliżona)
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
83-226-1230-3
Liczba stron: 190
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Przeczytane:2004-06-11, Ocena: 6, Przeczytałam,