Sekcja Prawa Rzymskiego TBSP, z której inicjatywy powstało niniejsze repetytorium, już od wielu lat współpracuje z Katedrą Prawa Rzymskiego UJ organizując pod jej nadzorem cieszące się ogromnym powodzeniem wśród studentów I roku studiów stacjonarnych i zaocznych konkursy wiedzy romanistycznej. Jej niezaprzeczalną zasługą jest również prowadzenie zajęć z tego przedmiotu i to ze znacznym wyprzedzeniem w stosunku do oficjalnego kursu ćwiczeń i wykładów. Z szeregów Sekcji wywodzi się też kilku asystentów i doktorantów Katedry, z których część uzyskała już stopień naukowy doktora. Jako nauczyciel akademicki bardzo wysoko cenię sobie tę współpracę i z dużym zainteresowaniem odnoszę się do wszelkich przedsięwzięć podejmowanych przez członków Sekcji, zwłaszcza do tych ich działań, których celem jest ułatwienie słuchaczom I roku opanowania przedmiotu, mającego charakter ściśle dogmatyczny, a więc siłą rzeczy szczególnie trudnego do zrozumienia przez młodych adeptów sztuki prawniczej. Taką właśnie rolę odgrywa w moim przekonaniu oddane do dyspozycji studentów wydawnictwo, które niewątpliwie stanowi doskonałą pomoc dydaktyczną postrzegam je zarówno jako przejawy żywotności Sekcji, jak i dowód zaangażowania w poznawanie dziedziny prawa, pozbawionej wprawdzie obecnie praktycznego znaczenia, ale stanowiącej przez długie wieki podstawę wszelkiej wiedzy prawniczej, a ponadto ciągle jeszcze zasilającej bogactwem swej myśli ustawodawstwa wszystkich państw cywilizowanych (...).ze wstępu prof. dr hab. Janusza SondelaAutorzy działali w Sekcji Prawa Rzymskiego Towarzystwa Biblioteki Słuchaczów Prawa UJ: Michał Araszkiewicz, Karolina Chytła, Izabela Dzierwa, Magdalena Kogut, Joanna Kolber, Mariola Kubik, Sebastian Pabin, Tomasz Szeląg, Paulina Święcicka-Wystrychowska.Obecnie część z nich jest doktorantami w Katedrze Prawa Rzymskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Informacje dodatkowe o Prawo rzymskie:
Wydawnictwo: Zakamycze Kantor Wydawniczy
Data wydania: b.d
Kategoria: Inne
ISBN:
83-7444-130-5
Liczba stron: 318
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,