Odważna książka na temat reakcji na przedstawienia wizualne [...]. Freedberg pomaga nam dostrzec, że nie można w sposób zadowalający mówić o wizerunkach i sztuce, jeśli nie weźmie się pod uwagę całego bogactwa i zróżnicowania ludzkich reakcji, od niskich impulsów przeważających w odniesieniu do przedstawień popularnych po wyrafinowanie wielkich wizji na przestrzeni wieków. Nie jest to książka o historii sztuki. Dotyczy ona związków między ludźmi i wizerunkami na przestrzeni dziejów. W orbicie swych zainteresowań świadomie umieszcza wszystkie wizerunki, a nie tylko te, które uznaje się za sztukę. Wyrasta ona z wieloletniego przekonania o słuszności poglądów, które historia sztuki w swej tradycyjnej - i najbardziej rozpowszechnionej - postaci albo lekceważy, albo nie potrafi odpowiednio wyrazić. - Z wprowadzenia.
Informacje dodatkowe o Potęga wizerunków. Studia z historii i teorii oddziaływania:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Data wydania: b.d
Kategoria: Popularnonaukowe
ISBN:
83-233-1975-8
Liczba stron: 543
Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Chcę przeczytać,